בועידת העבודה שמתכנסת היום (ג) ואמורה להכריע בדבר הכניסה לממשלת נתניהו, טבע מזכ"ל העבודה איתן כבל צירוף מילים חדש - "המפד"ל של החילונים", שמשמעותו, מפלגה שנשארת כדי להשפיע בפנים בכל מחיר, ובכך מאבדת את כוחה.

בכנס, בו משתתפים 1,476 צירי המפלגה שיכריעו האם לאשר את החלטתו של ברק, נאם ראשון מזכ"ל המפלגה, איתן כבל, שהתנגד נחרצות לכניסה לממשלה בראשות נתניהו, והזכיר את מפלגת המפד"ל בהקשר לאו-דווקא חיובי: "חברות וחברים יקרים, אני פונה אליכם: אני גם רוצה להיות שר. לא באתי כל חיי לשבת ולעסוק בניתוק טלפונים בסניפים. גם לי יש מה לומר. אבל לא בשביל זה הגעתי לפוליטיקה... יש דרך, יש אמונה, ומה שגמר אותנו בעשר האחרונות, זה שאיבדנו את האמונה. את האמונה בדרכנו. הפכנו להיות המפד"ל של החילונים. להשפיע מבפנים תמיד, ולאט לאט נגמרים".

בתגובה לדבריו של כבל אמר ח"כ אורי אורבך בשיחה לכיפה כי "המפד"ל הייתה פעמים רבות במשך השנים האחרונות באופוזיציה. אם כבל רוצה לרדת על ההתנהלות של מפלגת העבודה, יש לו מספיק דוגמאות ממפלגתו שלו. הוא לא צריך להזדקק לדוגמאות ממפלגות אחרות".


שאול יהלום, ששימש בעבר כחבר כנסת מטעם המפד"ל, אמר כי "השאלה היא האם אתה ממלא את תפקידך וייעודיך או מה שמעניין אותך זה הכיסא. כשהמפד"ל ראתה שהיא לא ממלאת ייעודיה, היא הייתה בחוץ, כמו בכנסת ה-13, כך שלהשוות את העבודה למפד"ל זה מגוחך".