יזהר שאבי, עליו כבר נכתב בכיפה לרגל צאת הסינגל שלו "לב טהור", מוציא לחנויות את האלבום הראשון שלו כאמן שומר תורה ומצוות, "לב טהור". האלבום הקודם ששאבי השתתף בו כסולן וגיטריסט היה "קבוצה ריקה" שיצא בשנות התשעים על ידי NMC והתאפיין ברוק נקי ומלודי. שאבי, בוגר רימון, התפרסם כנגן הגיטרה של מאיר אריאל במשך חמש שנים, סולן "קבוצה ריקה", והופיע עם יאיר דלאל והתזמורת הפילהרמונית של נורווגיה כנגן עוד, ובפסטיבל הג'אז ב-2002. לרגל הוצאת האלבום לחנויות משחרר שאבי סינגל נוסף, "מה אהבתי תורתך", רצועת רוק נקייה, חדה ואנרגטית.


/bikorim/mp3flash/player_maxi/player_mp3_maxi.swf

אלבום נוסף שרואה אור בחנויות המוסיקה הוא "קחו לי מנגן", אוסף לחנים של דב אהרמן המבוצעים על ידי גדולי הזמר החסידי כגון החזן יעקב מוצן, הזמר ארי גולדוואג (בוגר פרחי מיאמי), שמואל קרישר והחזן חיים דוד ברסון. על עיבודי השירים אחראי המוסיקאי ג'ף הורוביץ, ועל העיבודים הקוליים - מוישי רוט.


דב אהרמן נולד בניו-יורק, עלה ארצה לאחר לימודיו בישיבה קטנה, למד בישיבות קול תורה ומיר והיה ממקימי קהילת קמיניץ בירושלים. שורשיו החסידיים-מוסיקאליים מסתעפים ומגיעים עד לסבו ששימש כחזן בקהילה היהודית בהונגריה, והלחין לחצרות אדמו"רי סאטמר וויז'ניץ באזור לחנים שהושרו בשמחות ובתפילות הימים הנוראים. בשנות השמונים החל אהרמן להלחין ניגונים לזמירות שבת ופסוקים מהמקורות, ואלו הגיעו והוטמעו בציבור רחב, חובב המוסיקה החסידית.


/bikorim/mp3flash/player_maxi/player_mp3_maxi.swf

חנן "סורלו" לוי (31), יליד בת גלים ותושב תל אביב, מעיד על עצמו כי חייו בקרבת הים התיכון השפיעו על המוסיקה שהוא יוצר: "משך כל שנותיי ניגנתי ולמדתי דרכו את צליליו, את כעסו, ואת שלוותו. אפשר לומר לבטח שהמקום בו היצירה שלי באה לידי ביטוי באופן הישיר ביותר הינו בניגון שלי לבד מול הים, למען בורא עולם".


סורלו הינו גיטריסט פלמנקו מוערך שהספיק לעבוד עם אמנים כגון התזמורת האנדלוסית, ליאור אלמליח, יסמין לוי, מוריס אל מדיוני, נביל, כנסיית השכל, סאבלימינל, מיכה שטרית וירמי קפלן. האלבום הראשון שלו, "אלבום חלום", מאגד את התחנות השונות בחייו המוסיקליים, וממזג בתוכו מוסיקת עולם, פיוז'ן, פלמנקו, מוסיקה אנדלוסית, קובנית ועוד.


/bikorim/mp3flash/player_maxi/player_mp3_maxi.swf


את הסינגל "יונה לבנה" מתוך "אלבום חלום" שר ליאור אלמליח, מבכירי הפייטנים בארץ וסולן הבית של התזמורת האנדלוסית הישראלית. השיר נע במקצב הבולריה של סגנון הפלמנקו, ושמו "יונה לבנה" מתכתב עם האגדה הספרדית כי ניגון מקצב הבולריה לאורך זמן ממושך גורם להופעתה של יונה, לקולות הצלילים. נגנו את הסינגל, ואולי תבוא אליכם יונה. זהירות על המסך.

 


ואיך אפשר בלי הסינגל מתוך האלבום החדש של אודי דוידי שיוצא לקראת פסח


/bikorim/mp3flash/player_maxi/player_mp3_maxi.swf