ש"ס תקבל שר בלי תיק, שיקבל לידיו את הסמכויות הנוגעות לחינוך החרדי, כך נקבע בהסכם הקואליציוני שגובש הלילה (ב) בין הליכוד לש"ס. במסגרת ההסכם תקבל ש"ס 4 שרים בממשלה - הפנים, הבינוי והשיכון, הדתות, ושר בלי תיק לענייני חינוך חרדי, שישב במשרד ראש הממשלה או במשרד האוצר. כזכור, עוד בתחילת המשא ומתן החשאי העלתה ש"ס את דרישתה לסמכויות שר במשרד החינוך, שיהיה אחראי על החינוך החרדי בו לומדים כיום כ-220 אלף תלמידים. ההשערה הינה שהשר ללא תיק יהיה ח"כ משולם נהרי.

תפקיד השר ללא תיק מהווה פשרה מסוימת בין דרישתה של יהדות התורה למנוע מש"ס מלקבל את תיק החינוך, לבין דרישתה של ש"ס לקבל את משרד החינוך. יהדות התורה עצמה מעוניינת בתפקיד סגן שר במשרד החינוך.

מתנגדת נוספת למינוי הינה חברת הכנסת רונית תירוש (קדימה), שאמרה כי ההחלטה למנות שר בלי תיק לחינוך החרדי הינה "מוזרה ותמוהה", וטענה כי ראוי היה לשלב את מערכת החינוך החרדית במינהל החינוך הדתי.

ד"ר יעקב הדני, ראש מכללת לפשיץ, אומר בשיחה לכיפה כי מינוי שר לענייני החינוך החרדי יאיץ את תהליכי הפירוק של החינוך הדתי לאומי: "מצבו של החינוך הממלכתי דתי הוא בתווך - בין החינוך הרשמי, הממלכתי, למוכר שאינו רשמי למיניו, וזה מצב בעייתי מאוד. אם יהיה שר שיקבל את משאבי המדינה כדי לפתח יותר ויותר את המוכר שאינו רשמי, הדבר יאיץ את הפירוד אצלנו. זה יכול להיות מסמר נוסף בארון הקבורה של הניסיונות הנואשים של הכוחות בחינוך הממ"ד לתרום לאיחוד ולא לפירוד ולפלגנות האוכלת אותנו מבפנים. יש אצלנו כוחות צנטריפוגליים פנימיים חזקים מאוד. גם בקהילה שיש בה רק בית ספר אחד, הורה אומר הילד שלי שונה, בואו נקים בית ספר אחר. טיפוח החינוך המוכר שאינו רשמי יעודד פתיחת מוסדות כאלה, וזה יהרוס את החינוך הדתי לאומי". עם זאת, מוסיף הדני, "אינני יכול שלא לברך בוגר שלי - ח"כ משולם נהרי - שיהיה שר בממשלה".

בתנועת ש"ס אשרו את הפרטים.