יצחק הילדסהיימר, כתב מקור ראשון, יפוצה ב-4,000 שקלים על עוגמת הנפש שנגרמה לו לאחר שנדחף על ידי שוטרים במהלך חסימת הכבישים ההמונית הראשונה במחאה נגד ההתנתקות. כך פסקה השופטת סמדר קולנדר-אברמוביץ מבית משפט השלום בנתניה.

האירוע התרחש בחודש מאי 2005. העיתונאי יצחק הילדסהיימר הגיע לצומת ערד במטרה לצלם הפגנה המונית נגד ההתנתקות. בין היתר, צילם הילדסהיימר שוטרים אשר גררו מפגינים. לפתע דחפו אותו באלימות שניים מהשוטרים, ליאון וקנין ומוחמד אזברגה, הפילו אותו ארצה ולטענתו פצעו אותו.

הילדסהיימר הגיש תלונה למח"ש, ובעקבותיה הוחלט להעמיד את השוטרים לדין משמעתי. אלא שבית הדין המשמעתי של המשטרה זיכה את השוטר אזברגה מחמת הספק, ואילו השוטר השני, וקנין, כלל לא הועמד לדין משמעתי בשל פרישתו מהמשטרה.

הילדסהיימר לא הרים ידיים והגיש תביעת נזיקין נגד השוטרים באמצעות עו"ד יעקב מנקין הפועל מטעם ארגון זכויות האדם ביש"ע. במהלך הדיון בתיק, הודו שני השוטרים שדחפו את העיתונאי, אך הצדיקו את הדחיפה בטענה "שהתובע השתתף כמפגין בהפגנה".

השופטת קולנדר ציינה כי "הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהוא חבש כיפה", וכי "מלבד העובדה שהתובע חובש כיפה אין כל ראיה הקושרת אותו להיותו מפגין בהפגנה". בנוסף לכך פסלה השופטת את עמדת הפרקליטות שטענה כי יש לדחות את התביעה לחלוטין שכן "זוהי רק אחת מגל תביעות של מתנגדי ההתנתקות המוגשות כדי להרתיע עובדי מדינה מלבצע את תפקידם", וכי "קבלת התביעה תפגע בתפקוד המשטרה ותרתיעה מביצוע תפקידה". לדברי השופטת סמדר קולנדר-אברמוביץ: "מאחר ואין מחלוקת שהתובע נדחף, כאשר לא הוכח בפני שהיה מקום לדחפו ואין ספק שנגרמה לו עגמת נפש". ובכך קבעה כי הילדסהיימר יפוצה על עוגמת הנפש ב-4,000 שקל.