למלך אחשוורוש

שלום רב


חבל. אם רק היית חי כאן היום, באמת היית מלך. כשעוקבים אחרי ההתנהלות שלך לאורך המגילה, מבינים שאתה זה שבעצם המציא את תוכניות הריאליטי שכבשו לנו את המסך ואת התרבות בשנים האחרונות.


זה מתחיל כבר בתחילת המגילה. המשתה שערכת בחצר גינת ביתן המלך נמשך 180 יום, בדיוק כמו בווילה של האח הגדול. גם אצלך במשתה, למרות כל הפינוקים, כולם היו צריכים להתנהג בהתאם לדרישות של בעל הבית, ולעמוד במשימות המטופשות שלו. אז ושתי לא התנהגה בהתאם. היא לא ביצעה את המשימה שנתת לה, ואחרי התייעצות קצרה עם סגל השופטים, החלטת להדיח אותה.


אחר כך המצאת את זאנר הכוכב נולד והכרזת על בחירת מלכה חדשה תחת ושתי. אלפי נערות טובות מראה התייצבו לאודישנים מפרכים ובסופו של תהליך ארוך, נצחה אסתר בת אביחיל ונבחרה למלכה, כוכבת נולדה.


ממש כמו הכוכבים הנולדים של היום, גם בתקופתך מי שנבחר ידע שתהילתו מוגבלת לזמן קצר. מיד אחרי הזכייה שלהם, רוב האנשים סביבך השתתפו שלא מרצונם בתוכנית ריאליטי אחרת שהמצאת. הם היו עסוקים בהישרדות.


המן השתתף אצלך בשתי תוכניות בזו אחר זו. בהתחלה גידלת אותו והפכת אותו לכוכב עם קהל גדול של מעריצים משתחווים. אבל אחר כך העברת אותו פתאום למסלול ההישרדות, והתחלת להפיל עליו משימות מורכבות עם משתתפים אחרים. גם במקרה זה ההפקה התערבה כשבחרת שלא להתחשב במזימות שלו, ולהעניק גלגל הצלה ליריבו הגדול - מרדכי היהודי. מכל האנשים דווקא ממנו דרשת להוביל את מרדכי על סוס ברחובות העיר, ועוד כשהוא בלבוש מלכות ועטרת זהב. בריאליטי כמו בריאליטי, גם אצלך העצמה של מישהו, תמיד באה יחד עם השפלה של יריבו.


ולבסוף - המשתה של אסתר, הגמר הגדול. ברגע האמת, העדפת באופן סופי את מרדכי היהודי ואת אסתר והחלטת לתלות את המן. לא יכולנו לבקש סוף דרמתי יותר. על דבר כזה היית מקבל היום לפחות ארבעים אחוזי רייטינג.


ואגב, הטעות הגדולה שלך, מלך הרייטינג, היא שפספסת את המומנטום, ולא המשכת לעונה שנייה

אלישיב