מי שעוקב בדבקות אחר סצנת המוסיקה היהודית המקורית המתפתחת, בוודאי כבר שם לב לאליעד אליהו, יוצא להקת פיקוד צפון, שהספיק להוציא אלבום ראשון בשם "שירת האל" עוד בתקופת השירות הצבאי שלו, לחתום על חוזה עם "נענע דיסק", לקבל את תואר זמר השנה במוסיקה הישראלית דתית מרדיו קול האמת, וכעת להוציא אלבום שני בשם "זוהר הרקיע". אליעד אליהו, בוגר מגמת התיאטרון של אורט עכו, חזר בתשובה בעת שירותו הצבאי בלהקת פיקוד צפון, בה הספיק לשמש כסולן. הוא נולד וגדל בעכו, וכיום הוא מתגורר בגרעין התורני אומ"ץ שבעיר, ויוצא להופעות ולמסעות שליחות בחו"ל. "המקום בו אני גר, עם כל היופי, המורשת היהודית העתיקה והאתגרים בשליחות של חיים בעיר מעורבת, מעצבים את האישיות ואת היצירה שלי", הוא אומר.

על האלבום "זוהר הרקיע" עבד אליעד במשך שלוש שנים, וכעת הוא מוציא מתוכו סינגל ראשון - זוהר הרקיע.


/bikorim/mp3flash/player_maxi/player_mp3_maxi.swf
אליעד אליהו / זוהר הרקיע

איציק אשל, אחיו של חיים ישראל וזמר חסידי-מזרחי מוערך בפני עצמו, מוציא אלבום רביעי הנושא את השם הלא-לגמרי-קליט "זה לא ממני, זה רק מהשם". באלבום הנוכחי משלב אשל דואטים עם מנדי ג'רופי, מידד טסה ואחרים. האלבום כולל 13 רצועות המשלבות את הז'אנרים המזרחי-חסידי ישראלי, וכוללות לחנים ומילים מקוריות של אשל, מלבד שיר אחד שכתב והלחין ישי לפידות. את רשימת הקרדיטים חותם אשל ב"תודה לך אבא שבשמיים, אני מצהיר באמת שבלעדיך אני כלום בעולם", ומוסיף גם גימיק, למי שרוצה, ובו הוא מסביר כיצד ניתן להפוך את השירים לרינגטונים סלולאריים באופן ידידותי.


/bikorim/mp3flash/player_maxi/player_mp3_maxi.swf
איציק אשל / הושיע נא

לאחר הבאז התקשורתי סביב הדואט שלו עם חנן יובל, מוציא אברהם פריד את "אוסף העשור", הכולל 30 מהשירים הבולטים שהוציא פריד בעשור האחרון, כמו "לבנימין", "דד אביה", "תניא", "הופ קוזאק" ורבים אחרים. השירים לוקטו מתוך כשבעה אלבומים ומאה שירים שהוציא פריד בעשר השנים האחרונות, שאת חלקם לא ניתן היה להשיג כיוון שנמכרו כסינגלים, התארחו באלבומים של אמנים אחרים, או בוצעו רק באירועים והופעות. דוגמה לכך הוא השיר "תניא" בביצוע מיוחד עם החזן יצחק מאיר הלפגוט.



/bikorim/mp3flash/player_maxi/player_mp3_maxi.swf
אברהם פריד / גלה

משה לוי, חוזר בתשובה מחסידות ברסלב, התוודע למוסיקה דרך סבו שניגן ושר מוסיקה ערבית. עם זאת, המפגש המשמעותי הראשון שלו היה עם מוסיקה מערבית בגיל התיכון, "פינק פלויד בעיקר ועוד כל מיני להקות שהיו באותם זמנים, בוב דילן ואחרים".לוי למד גיטרה, ולאחר שחזר בתשובה עזב זמנית את עולם המוסיקה, עד שגילה כי "יש היכלות מיוחדים של נגינה וקדושה שקרובים מאוד אחד אל השני".

במשך 15 שנים הספיק לוי להוציא שני אלבומים, להפיק את שלשת האלבומים של שיבי קלר, ולהלחין את הלחן החדש של "בר יוחאי". בימים אלו מסיים לוי את הפקת האלבום השלישי שלו הנקרא "למנצח". הסינגל הראשון, "הלל", לפניכם.


/bikorim/mp3flash/player_maxi/player_mp3_maxi.swf
משה לוי / ואתה ה' מגן בעדי