תמיד עברנו ליד, הרחנו את הניחוח המשכר, והבטנו בעיניים כלות בלחמים הקרובים כל כך אך הרחוקים כל כך. כנראה שבקרוב המצב ישתנה - טרנד הכשרות נמשך, והפעם על המדף: רשת "לחם ארז". רשת הלחמים שהקים ארז קומורובסקי בשנות התשעים הייתה פריצת הדרך בישראל בכל הקשור למעבר ללחמים יוקרתיים.
בד בבד עם היוקרה, עלתה לחם ארז לכותרות בתור רשת ללא תעודת כשרות באופן עקרוני, וכרשת המוכרת לחם בפסח. לפני מספר שנים אף עתרה הרשת לבג"ץ בבקשה לצמצם את חוק חג המצות, כך שיתאפשר לה למכור חמץ גם ביישובים שרוב תושביהם יהודים. "פעם היינו שמים חמץ בפריזר מבעוד מועד ואיש-איש היה אוכל בביתו בגניבה", כתב בעבר קומורובסקי, "היום, תודה לאל, יש איפה לקנות חמץ. אחד מהיסודות של דמוקרטיה, כפי שאני מבין אותה, הוא הפרדת דת ומדינה ואי כפיית חוקים דתיים דרקוניים על רוב חילוני. אנחנו ב"לחם ארז" מוכרים חמץ זה שבע שנים... אני מקווה שמכירת ופומביות החמץ יהפכו לנחלת הכלל".

בשנת 2004, לאחר שורה של קשיים כלכליים שפקדו את לחם ארז, עברה הרשת לבעלותו של גיורא נפתלי, שקנה 70% מהמניות. ארז קומורובסקי המשיך ברשת בתור יועץ קולינרי. הקשיים הכלכליים לא הרפו, ובשנה האחרונה הכריזה לחם ארז על מיזוג בינה ובין קופי בין, ניסיון שנכשל בסופו של דבר.

הפיתרון המסתמן למצב הכלכלי הקשה: הפיכת הרשת לכשרה, ופנייה לקהל יעד צרכני גדול בהרבה. במקביל לקבלת הכשרות על מוצרי המאפה, סוגרת הרשת בשבת את מפעל הלחמים והעוגות המרכזי שלה, בנתניה. הסניפים בכפר סבא, בירושלים, בגרנד קניון ובטבעון כבר אינם פועלים בשבת מזה זמן. לאחר שתהפוך הרשת לכשרה, היא תוכל למכור לבתי מלון, גני אירועים ומוסדות בעלי תעודת כשרות, שאינם יכולים להכניס לתחומם מוצרים שאינם כשרים. רשת לחם ארז מונה כיום 22 סניפים, ובקרוב ייפתחו עוד שני סניפים חדשים.


בראיון לידיעות אחרונות אמר מנכ"ל הרשת, עופר שובל, כי הכשרת הרשת הינה צעד הכרחי לצורך פריצה במכירות מעבר לסניפי הרשת. עוד הוסיף כי גם כיום אין במוצרים רכיבים שאינם כשרים.