אלפי חניכים מתנועת בני עקיבא שהגיעו היום לצעדות ונטיעות ברחבי הארץ, התאכזבו לגלות כי רק מעטים מהם יזכו לנטוע שתיל. אתמול בערב החליטו בהנהגת התנועה, לצמצם משמעותית את כמות השתילים בשל המחסור החמור בגשמים, ובשל העובדה כי שתיל שלא יושקה - יתייבש וימות. יאיר שחל, ראש מחלקת מפעלים בבני עקיבא, מספר על אווירה שמחה בצעדה ובנטיעות בחבל לכיש, המהולה בעצב על מיעוט הגשמים: "היינו אמורים לטעת קרוב ל-4,000 שתילים, אבל בעקבות עצירת הגשמים, נטענו מספר מצומצם של שתילים, רק במקומות שאנחנו יכולים לדאוג שהם יושקו, אם לא נשקה אותם כרגע הם ימותו. גם תנועת הנוער עזרא שנוטעת צפונה מכאן, נטעו בסוף רק 500 שתילים מתוך 5,000 שתוכננו".



"יער בני עקיבא", או לפחות חלקו, בהתחשב בכמות הנטיעות הקטנה, ניטע בחבל לכיש לרגל 80 שנה לתנועה. אלפי חניכים ממחוזות הדרום, יהודה והשרון-שומרון הגיעו אחר הצהריים לצעדה בין יער אמציה, גבעות גת אל עבר נחל לכיש, ולאחריה לנטיעות ליד מושב אמציה, בהשתתפות הרב חיים דרוקמן, אנשי משרד השיכון, ראש המועצה המקומית, אנשי משרדי קק"ל וחברי מליאת בני עקיבא. לדברי שחל, עוד חזון למועד, שכן בכוונת התנועה להמשיך ולפתח את היער בשנים הבאות, והיא רואה בו יעד מועדף למחנות וטיולים. יער בני עקיבא הקודם ניטע בשנת תשל"ט בגוש עציון. "היער ההוא ניטע בשיתוף בני עקיבא העולמי והישראלי", אומר שחל, "אבל מבחינת המקום, אין אפשרות לטעת בו את כמות העצים שמראש תכננו, עם אלפי הילדים".


"כי אנשים שגורשו מגוש קטיף חיפשו מקום להתיישב בו ומצאו את חבל הארץ המדהים הזה, שהיה קצת בצד עד היום. אנחנו חלק מהמאמץ הזה להקים חבל ארץ חדש, לאפשר בו מסלולי טיול, מסלולי אופניים, אתרי ארכיאולוגיה ועוד. הזמנו לאירוע את כל התושבים מחבל לכיש, את צוותי ההקמה של יישובי גוש קטיף בחבל לכיש, יש כאן אנשים דתיים ולא דתיים, חיילים, שוטרים, זו צעדה לאומית של אהבת הארץ".

באיגרת לחברי התנועה אמר הרב בני נכטיילר, מזכ"ל בני עקיבא, כי "שוב, אחרי שנת שמיטה, אנו חוזרים השנה לנטוע בארץ ישראל... כך אנו מתחברים לארץ ישראל, מכירים אותה ואוהבים אותה. שנה זו מיוחדת כי היא שנת השמונים של בנ"ע, ואנו מתחילים לנטוע את יער בני עקיבא בחבל לכיש - יער שיסמל את רצף הדורות בתנועתנו: ממייסדי התנועה, ועד היום בו אתם החניכים ממשיכים בגאווה את דרך התורה והעבודה".

בנוסף לנטיעות בלכיש, השתתפו למעלה מ-10,000 חניכי התנועה בנטיעות בשלשה מוקדים נוספים: מחוזות חיפה והצפון בגליל העליון, מחוז דן בחבל מודיעין ומחוז ירושלים בחבל בנימין.