שלושה סינגלים חדשים נולדו אל אוויר העולם לאחרונה, שלשתם של יוצרים לא מוכרים בשדה היצירה המוסיקלית הדתית: אחד של קבליסטים, אחד של חוזר בתשובה ואחד של מכיניסט מעלי.


הקבליסטים

הסינגל הראשון של אמא עילאה כבר פורסם בעבר מעל במה זו. כקודמו, גם הסינגל הנוכחי בעל מאפיינים פריקיים למדי, לא משויף, פשטני למדי, ונדמה לעיתים כי הכיוון הקבלי תופס פוזה רוקיסטית - קשוחה המתיימרת לשחק אותה ברי סחרוף אך טעמה כטעם סיני תור. ייתכן ולאנרגיות הקבוצתיות יש פוטנציאל ראוי, אך חוסר ההשקעה מבחינת ההפקה והביצוע ניכר. יוצרי הדיסק הם חבורה מהישוב "אור הגנוז" שבצפון הארץ החפצים בעילום שמם, המקורבים ללימוד של הרב אשלג וברסלב בפנימיות התורה. עוד קצת לימודי מוסיקה מעבר ללימודי הקבלה ויהיה הרבה יותר טוב.


/bikorim/mp3flash/player_maxi/player_mp3_maxi.swf
אמא עילאה - אור קדוש


החוזר בתשובה

נפתלי ארנפלד היה סטודנט חילוני תל אביבי לאנימציה והדמיה, שחזר בתשובה אל חסידות ברסלב לאחר ביקור באומן. על פי האגדה (המסופרת בקומוניקט), מזה עשר שנים הוא מנגן בשדות בלילות וחוזר לביתו עם שירים חדשים בבקרים. הסינגל הראשון שהוא מוציא לעולם מבשר על הפקה טובה, שירה לא מושלמת אך נעימה, ואווירה ברסלבית מובהקת של תמימות ופשטות. המלודיה מינורית בסיסית, הביצוע פשוט ולא מתיימר, המילים נכספות להשם יתברך בצורה ישירה. אולי תאהבו ואולי לא, שאלה של טעם אישי.


/bikorim/mp3flash/player_maxi/player_mp3_maxi.swf
נפתלי ארנפלד - תפילה לאל


המכיניסט

נדמה כי בשורה משמעותית יוצאת דווקא מגרונו של עידו פורטל, בחור מוכשר ומעניין ללא ספק. כבר מהצליל הראשון של האוברטונים הפותחים את הסינגל שלפניכם יש תחושה שיש כאן מישהו שמשלב כישרון, ידע ואהבה אמיתית למוסיקה. העיבוד, הביצוע וההפקה מענגים, השירה מצוינת, בעלת נשמה ונפח, והגרוב יושב טוב על אף שאיננו בסיסי. עידו פורטל, 20, נולד בנצרים, עבר כילד לקיבוץ מירב שבצפון ומתגורר שם עד היום. עד לאחרונה למד במכינה בעלי וכיום חייל בצה"ל.

/bikorim/mp3flash/player_maxi/player_mp3_maxi.swf
עידו פורטל - לדוד אורי וישעי

האלבום החדש מגיע לאחר שני אלבומים מחתרתיים, וכמות לא מבוטלת של להקות שונות. הניסיון המוסיקלי שצבר פורטל בא לידי ביטוי בעשייה הנוכחית, וגורם לתחושה שיש כאן דיסק שבהחלט כדאי לקנות. וזה לא בגלל שאתר כיפה אוהב יותר יוצרים עם כיפה סרוגה.