בעקבות שאלה שהופנתה אליו באתר ישיבת ההסדר פתח תקווה, עונה הרב שרלו כי סיפור רחל אימנו והחיילים בעזה לא היה ולא נברא: "מדובר בהמצאה בראשו של מישהו, שמוצא אוזניים כרויות המחפשות סיפורים כאלה, ועושה עליהם מניפולציות".


התשובה התקבלה לאחר שאלה טעונה במיוחד שהופנתה אל הרב: "בתור אחד הנורמאליים האחרונים שבעולם הדתי", פנתה השואלת, "אני מתחננת בפניך להציל אותנו מסיפורי ההבלים של רחל אמנו שהצילה את החיילים. איך אנשים מאמינים בדברים כאלה, ואיך הציבור נותן למשפחת אליהו עוד פעם דריסת רגל וזכות ציוץ אחרי גוש קטיף... ובכלל עוד מסוגל לשמוע את זה שהם שלחו את רחל אמנו, והיא עובדת אצלם?".


לאחר צינון ההתבטאות לגבי משפחת אליהו ("אין צורך לזרוק בוץ. שום דבר טוב לא יוצא מזה"), קובע הרב שרלו בנחרצות כי דרך היהדות שוללת את הצורה שבה התקבע הסיפור בתודעת הציבור: "עולם האמונה קורא לאדם קודם כל להיות בעל חוש ביקורת, ולא לקבל סיפורים הזויים, אלא רק לאחר חקירה ובדיקה ובחינה ואימות. חבל שמתפתים בכלל לסיפורים מעין אלה, ועל ידי כך הורסים את הכוחות המחשבתיים שבאדם, את ההליכה שלו לכיוון הבחירה החופשית הטובה וכדומה. לא זו בלבד, אלא שסיפורים מעין אלה גם מביאים משברים שונים באמונה, כמו מפני מה, אפוא, היא לא הגיעה להציל אחרים, ועוד".


עוד מוסיף הרב שרלו וכותב, כי גם אילו היה הסיפור אמיתי, הרי שהשפעתו החינוכית שלילית: "גם אם אדם חווה סיפור מעין זה ואין מחלוקת על העובדות, מצווה עלינו התורה להרחיק כל מיני כוחות ודרישה אל המתים, ולדבוק בחיים. התורה מצווה עלינו להעריץ את אומץ ליבם של בעלי הגבורה ומוסרי הנפש על עם ישראל, ולראות את הקב"ה מאחוריהם הנותן להם כוח לעשות חיל, וכל סיפור על "כוחות" למיניהם מרחיק את האדם מתפיסה זו. על כן, טוב פשוט להתעלם מכל אגדות רחל אמנו, ולדבוק בבחירה החופשית הטובה של האדם ובפעילות בתוך העולם של הקב"ה - תמים תהיה עם ד אלוקיך, ועל ידי זה לעבוד את הקב"ה באמת. והלוואי וידבקו בני אדם באלוקים חיים ולא ברוחות מתים".