טובי הכותבים בשבוע האחרון נתקפו במשבר כתיבה קשה. הסיבה המרכזית למשבר ידועה בשם "הצנזורה הצבאית". פרטים בודדים על הפעולה הקרקעית ברצועת עזה הותרו לפרסום, והעם היושב בציון נאלץ להסתפק בשמיעת דעותיהם של הפרשנים (אי אפשר לצנזר גם אותם?) שמילאו את מהדורות החדשות. רק המדור סירב להיכנע, וסחט סודות צבאיים מכמה גורמים מאוד מאוד חשאיים, כאלה שמסתובבים עם משקפי שמש באמצע החורף, ומתקשים להסתרק מול המראה כי הפרצוף שלהם מטושטש. אותם גורמים סיפרו על המבצעים הסודיים של צה"ל, שבכלל אינם מתרחשים בעזה, אלא בכל רחבי מדינת ישראל. מבצעי חסד, התנדבויות, עצרות לימוד ואמירת תהילים, מוסיפים בשקט בשקט זכויות לעם ישראל, ומחזקות את כוחנו הרוחני במערכה (אל תצחק, אמר לי מ, בתפילה אחת בנהריה כמעט עלו עלינו, היינו צריכים לארגן נפילת קטיושה כפעולת הסחה).

בשל נאמנותו למדינה, המדור לא יחשוף לפניכם את כל אותן פעולות סודיות, אבל הנה כמה אייטמים שלא אושרו לפרסום בשום מקום אחר.

בזכות יוסף הצדיק

במבצע די חשאי (אם כי רבים ברחבי הארץ ידעו עליו, ואמרו תהילים להצלחתו), ניצל השבוע אחד הנשקים הסודיים של צה"ל, ושל עם ישראל כולו. הרב עובדיה יוסף שכב השבוע על שולחן הניתוחים לניתוח שהוגדר כ"סבוך", מנתח מיוחד גוייס מארה"ב למשימה, וברוך ה המבצע הוכתר בהצלחה. מגדולי פוסקי ההלכה בדורנו, אם לא הגדול שבהם, ימשיך להגן עלינו בזכותו גם במלחמה הזאת.



ישיבות נקים בכל מקום

התפתחות נוספת במלחמה, והפעם מדובר בידיעה כל כך חשאית, עד כדי כך שהיא לא פורסמה בשום מקום חוץ מהמקומון הדתי של באר שבע: אמנם משיצא יעקב אבינו מן העיר פנה זיוה, פנה הודה ופנה הדרה, ואם לשפוט לפי התחנה המרכזית בעיר - כנראה שההוד וההדר עדיין לא חזרו לשם עד היום; אך בכל זאת, מסתבר שעדיין יש לא מעט צדיקים בבירת הנגב. גורמים בטחוניים מדווחים שכחלק ממערך ההגנה בדרום, כמה מאותם צדיקים הקימו עכשיו ישיבה חדשה בעיר. דרכי הלימוד בישיבה מבוססות על לימוד מעמיק, בניין התורה החל מיסודותיו של הבניין, עיסוק בפנימיות, ירידה לעומק שמתחת לרבדי הפשט השטחי של המציאות, בקיצור - הישיבה ממוקמת בתוך מקלט. באותו מקומון סודי (את המסמכים הכי מסווגים בקרייה קוראים יותר אנשים) פורסם שילדים רבים שאינם לומדים בבית הספר בימים אלה, בוחרים לנצל את הזמן בלימוד באותה ישיבה. אז נכון שזה לא פטנט חדש, וכבר בימי קדם רבי שמעון בר יוחאי למד רזי תורה כשהסתתר בסוג-של-מקלט מפני הרומאים, אבל זה עדיין רעיון טוב.

אז שכוייח השבוע מוענק למקימי ותלמידי הישיבה החדשה, וכן לישיבות הותיקות בדרום (במובנו הרחב, הכולל גם את ישיבת כרם ביבנה, ששוב מככבת במדור), שהתבקשו להפסיק את הלימודים, או לפחות לעבור זמנית למקום אחר. רוב הישיבות (ובתוכן כל הישיבות הציוניות) סירבו, וגם רבניהן ותלמידיהן ימשיכו להגן עלינו בזכות לימודם גם במלחמה הזאת.

באמונה ננצח

בישיבה סודית בבור שבקרייה, הוחלט על פעולה נרחבת לחיזוק החוסן הלאומי בעם, כדי לנצח את אויבינו בזכות אמונתנו החזקה. כדי לחזק את אמונתנו, הועברו בכלי תקשורת רבים שיעורי אמונה מפי הרב זאב קרוב. מה שלא ברור הוא, למה כדי לשמוע אותו ברדיו, הבן שלו היה צריך להתגייס בדיוק לפני ובדיוק אחרי חתונתו (סביר להניח שגם החיילים הדתיים שאיתו, שיכלו לדלג על התחנון בתפילה כי יש איתם חתן, היו מוותרים על התענוג) ולהיפצע קשה.

גם המדור, כמובן, מצטרף לתפילות לרפואת אהרון יהושע בן חנה שושנה.



עד מתי אוג 29?!

במקביל, החל אגף כוח אדם בצה"ל להיערך כבר עכשיו לגיוס חיילים נוספים בעתיד. כן, כבר עכשיו מתחילים לדאוג לכך שיוולדו יותר ילדים, וכך יהיו יותר חיילים ביחידות הקרביות. צעד אחד שננקט לשם כך, היה כנס של אירגון פוע"ה שנערך השבוע בירושלים, שעסק בין השאר בהתמודדות עם בעיות פוריות ע"פ ההלכה, ובעוד נושאים רבים שהצניעות יפה להם, וכנס ארצי שנתי עוד יותר יפה להם. צעד שני ינקט בשבת הקרובה, במסגרת הפעילות השנתית של עמותת "אפרת" לעידוד הילודה ומניעת ההפלות, כבכל שנה בשבת פרשת שמות. צה"ל נערך גם לאפשרות שעד שהתינוקות של היום יגדלו כבר לא יהיה צורך בצבא, אבל ליתר ביטחון, אתם יודעים.

קיבוץ גלויות

בזמן שהמלחמה בעזה נחשפת בכלי התקשורת, הצנזורה הצבאית הצליחה לשמור בסוד על אירוע מסוכן לא פחות - בפתח תקווה. גורמים חשאיים מדווחים שעל אף ההתרעות הבטחוניות, גקי לוי וחמישה חזנים הצליחו להסתדר זה עם זה על במה אחת, באירוע תחת הכותרת "חווייה של זמר והומור", והאירוע נגמר בשלום ללא אף היתקלות.

ותהייה קטנה לסיום

האם בעקבות כל הידיעות הללו, בהן נחשפו כל הלוחמים האמיתיים שבעורף, הצנזורה הצבאית תעמיד את המדור לדין - או שהיא פשוט תגייס אותו למילואים?

בברכת כשהתותחים רועמים - המוזות יוצאות די קיטשיות. ככה זה