1.רישום כל ההוצאות כספיות- כדי לעבור את התקופה ללא חריגות מומלץ לערוך מעקב רשום אחרי כל הוצאה כלכלית. בכך ישקף למשפחה את ההוצאות הרבות אל מול ההכנסות. שיקוף זה יכול להעניק למשפחה שליטה על ההוצאות הכספיות. ולאורך זמן ניתן יהיה לקנות רק מה שצריך. התהליך ישים דגש על כלכלת המשפחה בזמן מלחמה וישים דגשים על כל ההוצאות שלא תחרוגנה מעל הרצוי.

2.תשלום משכנתא או חובות- הבנקים הציגו במדיות השונות כי יעניקו חריגה ממסגרת האשראי לתושבי הדרום. יש לוודא עם המערכת הבנקאית שאכן ניתן לחרוג ממסגרת האשראי, במידה וכן מומלץ לשלם את התשלומים.

3. צקים דחויים-הוראות קבע ואו צקים דחויים מומלץ להתקשר למחזיק הצק ולבקש ממנו שלא יפרע את הצק וזאת בעקבות חריגות יתר. כיום הנושים מאפשרים גמישות והקשבה

4.קניות ומוצרי צריכה- אין צורך להיבהל זו לא מלחמה במובנים של פעם ואין צורך לצבור מלאי של מזון. מומלץ להתמקד ברכישת מוצרי יסוד לטווח של שבוע, ובכך לאפשר תזרים מזומנים לטווח הארוך.

5. רמת חרדה גבוה מעלה את רמת הצריכה- לא מומלץ להיות עסוקים בהאזנת לפרשנויות, או שיחות אשר יעלו את רמת החרדה. שיחות ופרשנויות יוצרים מתח וחרדה מיותרים אשר מביאים לצרכנות מוגברת מעבר למחויב כפיצוי והרגעה לדוגמא שוקולד, ממתקים. ולכן מומלץ לעסוק בדברים חיוביים גם שומר על המורל וגם חוסך לכיס.

6.הלוואות בתקופה זו- לא מומלץ לקחת הלוואה בתקופה זו. הלוואה לוקחים רק כאשר אנו יודעים כיצד להחזיר, בתקופה זו שהשכירים אינם יודעים את מספר ימי העבודה, והעסקים הקטנים לא מודעים להחזרים לא מומלץ לקחת הלוואה באי ודאות.

7.כיצד לנהוג עם מקום העבודה- יש לשמור על קשר טלפוני רציף עם מקום העבודה על מנת לדעת את ימי היציאה לעבודה ולהימנע מנתק.

8.בזמן השהייה בבית חשוב לזכור שההוצאות גבוהות יותר- יש לזכור שיש קיזוז ואיזון טבעי בין הוצאות. כשנמצאים יותר בבית צריכת המזון וחשמל גדלה ואילו הוצאות של רכב וביגוד פוחתת.אל תפרו את האיזון

9. מומלץ לערוך סדר בחשבונות- היות וכרגע יותר שוהים בבית זו הזדמנות לעשות סדר ותכנון בכל הנושא הכספי מה משלמים , כיצד ומתי. מה שלא ניתן היה בזמן רגיל.



כתוצאה מהלחימה בדרום, והנזקים הכלכליים שנוצרו למשפחות באזור הדרום .פעמונים- ארגון לשיקום כלכלי מפעיל מוקד ייעוץ כלכלי למשפחות ,בעלי עסקים חינם.המוקד כולל עו"ד, בנקאים, יועצים עסקיים, ופועל בשיתוף פעולה מלא עם ביטוח לאומי. נותני התמיכה הטלפונית הינם יועצים מומחים בתחומים שונים כגון: כלכלת הבית, ייעוץ עסקי לעסקים קטנים, יעוץ בנקאי, סיוע משפטי, מס רכוש ועוד.

משפחות אשר מעוניינות להיוועץ עם מומחים המוקד הטלפוני יפעל בימים א-ה בין השעות 8:00-19:00 ולאחריו ניתן יהיה להשאיר הודעה קולית ומתנדבי המטה יחזרו אל הפונים

מספר המוקד: 08-6555770.