אתמול (ג) אחר הצהריים, בעוד תנועת האנשים הומה בתחנה המרכזית בירושלים, התגלתה לעוברים ושבים הדלקת נרות מרגשת ב"קפה נאמן". הלקוחות היו הפעם חניכי שבטי יובל הירושלמיים של בני עקיבא, והם נהנו ממטעמי המאפה בחינם. פרויקט מסיבת חנוכה בתחנה המרכזית התקיים לראשונה השנה, בעזרתו של מנכ"ל קניון התחנה המרכזית בירושלים, אורי שכטר, שהציע לאמץ את שבטי יובל הירושלמיים, המהווים מסגרת לילדים בעלי צרכים מיוחדים.


"הייתה לנו פגישה איתו", מספרת אורית תמרי, הרכזת הארצית של שבטי יובל, "פנינו אליו בכדי לבדוק איך ניתן ליצור שיתוף פעולה בינינו, והוא העלה את הרעיון של מסיבת חנוכה בקניון, שתעבור בין החנויות השונות ותכלול פעילויות מגוונות בשיתוף בעלי החנויות".



החניכים, שהגיעו בשעות אחר הצהריים, פנו קודם כל ל"קפה נאמן", שם התיישבו סביב השולחנות, הדליקו נרות ואכלו מסופגניות בית המאפה. לאחר מכן פנו לחנות "אביזרי אופנה" שם התקיים חידון חנוכה, והזוכים קיבלו צעיפים ושרשראות מבעלת המקום. "החידון היה לפי הא-ב", מספרת תמרי, "כשהגענו לאות ג, כל אחד מהחניכים היה צריך לספר על נושא הגבורה בחייו. אחת מהחניכות סיפרה שהגבורה שלה מתבטאת בהתמודדות עם הצורך לצאת לרחוב בימים של גשם ורוח, ואחד מהחניכים סיפר על ההתגברויות שלו על הכעס".
המשך המסיבה כלל בינגו עם בעלי החנות "עולם הממתקים", וסדנת פיצה ב"פיצה הום", שכללה הכנת פיצה אמיתית עם תוספות, וכמובן, ארוחת פיצות חגיגית לסיום. " אנשים שעברו בתחנה המרכזית הסתכלו על המסיבה הזו וחייכו", אומרת תמרי, "הייתה תחושה של אווירה מאוד טובה. התגובות הספונטאניות של החניכים בסוף הערב דיברו על האנשים טובים שהתגלו לנו וכמה כיף היה".


"שבטי יובל" מונים שלושים סניפי בני עקיבא הפזורים ברחבי הארץ, ומהווים מסגרת תנועתית לילדים בעלי צרכים מיוחדים. מסגרת "שבטי יובל" הוקמה לפני כשתים עשרה שנה, כחלק משינוי התפיסה בבני עקיבא ביחס לשונה בחברה. החניכים, בגילאי 10-21, מגיעים ממשפחות דתיות ולא דתיות, מירוחם ועד קצרין. הם משתלבים בכל הפעילויות הרגילות של בני עקיבא, כולל מחנות וטיולים.