לאחר הקיצוצים במשכורות עובדי "מקור ראשון", מגיעות הבשורות הרעות לעיתון "הצופה", ובגדול. על פי דברי כמה מן העובדים בעיתון, נמסר להם כי העיתון עומד להיסגר. על פי מכתב שהגיע מהנהלת העיתון, לחלק מן העובדים תימצא עבודה ב"מקור ראשון", וחלקם ייאלצו למצוא לעצמם מקום עבודה אחר. "מדובר במפורש על פיטורים כלליים", אמר אחד מהעובדים. "קיבלנו זימון למחר, לפגישה עם המנכ"ל, שלמה בן צבי".

עובד נוסף בעיתון ציין כי מדובר למעשה בסגירה סופית של חברת "הצופה". "כל העובדים יפוטרו, כי החברה נסגרת. השאלה היא כמה מתוכנו ימשיכו במקור ראשון. הבעיה היא שכמעט כל מי שכותב בהצופה, גם אם הוא כותב גם במקור ראשון, נשאר כמועסק של חברת הצופה מבחינת שכר".

לדבריו סגירת העיתון הגיעה בהפתעה, "אף אחד לא ידע כלום, אצל שלמה בן צבי לא מקבלים היגיון. האווירה קשה מאוד כי הכול בסימן שאלה. אף אחד לא יודע מה יהיה עם העיתון היומי. לפי מה שהבנו, בן צבי סוגר רק את המוסף לשבת. זה מוזר, כי ממש עכשיו הוא במבצע שכנוע מנויים למוסף השבת של הצופה. אבל נבין יותר טוב את הדברים היום - מחר".

לימור גריזים - מגן, עורכת עיתון הצופה, אישרה את העובדות בדבר סגירת החברה והפיטורים הכלליים, והוסיפה כי "מבחינתנו מדובר ביום עצוב מאוד".

עיתון הצופה נוסד בשנת 1937 בתור ביטאונה של תנועת המזרחי. כבר אז החל לצאת בתור יומון. בשנת 2003 נמכרו 80% מן השליטה בעיתון לשלמה בן צבי ורון לאודר, ובשנת 2007 מוזג העיתון היומי עם עיתון מקור ראשון היומי, והמשיך לצאת בסוף השבוע באופן עצמאי. לאחרונה עבר מוסף הצופה שינוי ומתיחת פנים, ואף, כאמור, מבצע לשכנוע מנויים חדשים.

מוקדם יותר החודש הודיע בן צבי במכתב לעובדי מקור ראשון, כי "חלק מחברינו לא יוכלו להמשיך איתנו. אנו מודים להם על עבודתם ומאחלים להם הצלחה רבה", והסביר כי "מצבה של החברה מחייב תוכנית הבראה מיידית על מנת להתמודד עם משבר האשראי העולמי והמיתון הצפוי לפגוע פגיעה קשה בשוק הפרסום בכלל, והפרסום בעיתונות הכתובה בפרט".