האתגרים שמעמידה המציאות הישראלית והעולמית בפני הצעיר האמוני, הולכים ונעשים מורכבים. ההתנתקות מגוש קטיף, כניסת האינטרנט בצורה מאסיבית לחיינו, השתלטותו של הכפר הגלובאלי, כל אלו ועוד יוצרים בתחום החינוך היהודי צורך גדול בהתפתחות מחשבתית-אמונית, וגם חינוכית-דידקטית. הרב יונה גודמן, איש חינוך ותיק המשמש כמרצה במכללת אורות ועוסק בהכוונת הנהלות חינוכיות של בתי ספר דתיים בארץ ובעולם, פיתח ערכה חינוכית למחנכים ולמורים בנושא הזהות הציונית-דתית של התלמיד. הערכה נוצרה לאחר שנה של השקעה אינטנסיבית, והיא מיועדת לתלמידי בית ספר יסודי, נוער, וסטודנטים. בבסיס הערכה 98 קלפי ציור מקוריים המתארים היבטים בחיי הציבור הדתי לאומי - מתמונה של אינטרנט ועד גירוש גוש קטיף, מנרגילה מעשנת ועד פעולה בבני עקיבא, ממפגש של דתיים-חילונים ועד הפגנה מתנחלית סוערת. הערכה מאפשרת 32 פעילויות שונות, המעודדות בירור רעיוני ורגשי של מצבים וערכי חיים.

לדברי גודמן, יתרונה של הערכה הוא בשילוב בין עולם הרוח לעולם הרגשות. כדוגמא מביא גודמן שני מקרים: "נער הרואה חייל מפנה משפחה מביתה. האם תגובתו נובעת מעולמו הערכי או הרגשי? האפשר בכלל להפריד בין השניים? ובמישור אחר: נער היושב עם חבריו מול המחשב, כשלפתע אחד מהם מעלה על המסך תמונות לא צנועות בעליל. המאמץ של הנער לקום ולצאת מהחדר הוא רוחני או רגשי? ואם הצליח ויצא, האם הוסיף משהו לבניין עולמו הרוחני או הרגשי? האפשר להפריד? לפי הבנתנו, חלק גדול מפועלנו החינוכי בדור זה מחייב שילוב בין גיבושה של עמדה רוחנית ערכית ובין טיפוח חוסן רגשי בריא".

שמה של הערכה הוא "אנינחנו", שם המרמז, לדברי יוצריה, על מטרתה: בבירור העולם האישי מצד אחד, והשייכות לעולם הכללי של עם ישראל בעת הזאת מצד אחר.