בשכונת נווה צדק בתל אביב בסמיכות לרח יצחק אלחנן אשר קיבל את שמו בשנים בהן פטירת הרב יצחק אלחנן ספקטור הייתה אירוע שנחשב ראוי לציון בתחומי העיר העברית הראשונה ולא רק בק"ק בני ברק, נמצא בית הקפה והמאפייה "חטאים מתוקים".

הופתענו למצוא בית קפה בשכונה כה ציורית וקסומה המחזיק בתעודת כשרות. בעל המקום, רועי לשם, לא עשה ניסיונות מיותרים להצדיק את כשרות המקום בנימוקים רוחניים ריקים, והסביר בפשטות כי אלו כוחות השוק, וכי גם בתל אביב, עיר החטאים של ישראל, כל מוסד ועסק מזמין כיום קייטרינג כשר, שכן גם בתל אביב קשה למצוא מקום עבודה שאין בו שומרי כשרות. ייתכן כי העיר חוזרת לימי ר יצחק אלחנן? הלוואי.

מכל מקום, בית הקפה פתוח אך ורק בימי שישי בצורה של בראנץ עשיר ומפנק כאשר במהלך השבוע, המקום הוא מאפייה וחנות לממכר דברי מאפה. מפעל העוגיות של בעל המקום, ממוקם בראש צורים. עם זאת ניתן לערוך אירועים פרטיים במקום במהלך השבוע בשעות הערב.



תמורת 65 ש"ח לסועד, מחיר לא זול אך מתבקש נוכח איכות ושפע המוצרים שבו, מקבל כל סועד שתייה חופשית (תה קר וקפה הפוך בסוף) וביקור ללא הגבלה בשולחן הבראנץ.

הבראנץ כלל קישים מצוינים אשר הרכבם משתנה מדי שבוע, אנחנו נהנינו מקיש בצל וגבינות ומקיש פלפלים וגבינות, בנוסף יש במקום מגוון לחמים (למעלה משמונה סוגים שכללו, פרעצל, לחם עם פרות יבשים ועוד) ריבות מעולות הנרקחות במקום: ענבים, שזיפים ותפוח קינמון, עגבניות חלוטות עם מוצרלה ושום, ומבחר גדול של סלטים: סלטים "ירוקים", סלט פסטה, אנטיפסטי מגוון, שקשוקה, מגוון סוגי גבינות, סלטי טונה, ביצים, טבולה, בורקסים במילויי גבינה וירקות, וחצילים: חציל עם טחינה, וחציל עם פולי חומוס נענע ולימון. מגוון רחב מחד, אך לא המוני מאידך.

כאמור, בבית הקפה הממוקם בבניין פסטורלי שלא עבר שיפוץ מסיבי (בן זוגי אכן נתקע במשקוף) ומשמש גם כמאפייה לעוגות הנמכרות בו, ומלבד קניית המאפים, ניתן לרכוש במקום גם את המוצרים עצמם: ריבות, ליקרים כמו ליקר שוקולד תפוז, וקפוצינו, תערובות קפה ותה וכן ציוד לאפייה והגשה כמו קערות סופלה, קערות הגשה סירים ועוד.

לא יכולנו שלא לשים לב כי אין במקום את אווירת ההתבהמות שיש במלונות בישראל בבופה ארוחות הבוקר, לא ראינו אנשים מעמיסים עוד ועוד צלחות למרות שכאמור, האכילה אינה מוגבלת.

כדי לצאת ידי חובת המקום, ניסינו מספר מאפים לקינוח: עוגיות חמאת בוטנים, מאפי פילו במילוי תמרים ואגוזים, פטיפורים של חמאה ואגוזים, עוגיות חמאה עם נטיפי שקדים, סהרונים עם אגוזים, ועוגיות מרקיז עם שוקולד בלגי. כל העוגיות עשויות ממיטב החומרים, כאשר הכל טעים ביותר, עם זאת, המנה שהפילה אותנו מהכיסא הייתה עוגת הגבינה בציפוי שמנת חמוצה, שהייתה אחת הטעימות שאכלנו, בטרם טעמנו מהעוגה התפאר הבעלים, כי היא אחת מחמש עוגות הגבינה הטעימות שאכלנו בחיינו, נראה שצדק.

חטאים מתוקים, רח יהושע התלמי פינת שבאזי.