המשכורת שלא שולמה החודש לעובדי "מקור ראשון" היא השנייה במספר, כך מוסרים עובדים בעיתון. לדבריהם, המשכורת הקודמת המעוכבת בצורה משמעותית, היא מחודש נובמבר 2007, משכורות עובדי הפרילאנס לא שולמו מזה ארבעה חודשים - מיולי 2008, והפרשות הפנסיה וקרנות נוספות, כולל דמי הבראה, לא מגיעות מזה ימים רבים, בניגוד לחוק. במקביל נמצא העיתון בעיצומו של קמפיין פרסומי ענק, בעלות של 600,000 דולר, הכולל שלטי חוצות בפריסה ארצית, תשדירי רדיו ופרסום באינטרנט.


במכתב שנשלח להנהלת העיתון דרשו 39 עובדי העיתון את חובותיהם בתוך 48 שעות. אם לא ייעשה כן, נאמר במכתב, ייאלצו העובדים לפתוח בהליך משפטי. המכתב נשלח באמצעות עורכת הדין אפרת דויטש לשלמה בן צבי, בעליו של העיתון, ולמייקל שרינגטון, סמנכ"ל הכספים. בתגובה להתארגנות, פוטר אמש (ד) אורי אליצור, עורך המשנה במקור ראשון, ללא התראה מוקדמת. לדברי עובדים בעיתון, אורי היה חתום על המכתב, ופיטוריו נעשו בכדי ליצור הרתעה.

שלומי (שם בדוי), עובד בעיתון, מספר כי הופתע לשמוע על פיטוריו של אליצור: "אורי אליצור היה לויאלי ומסור באופן יוצא דופן. אם פיטרו אותו, כנראה שהספינה הרקובה טובעת".


"ראיתי אנשים סרים וזועפים, אבל אנחנו, כרגע, עובדים כרגיל. מוציאים גם כספים כרגיל, בתקווה שנקבל אותם בחזרה. אני אפילו לא שמתי לב שלא קיבלתי משכורת, סתם מישהו מהעבודה אמר לי להסתכל בחשבון הבנק".


במקור ראשון אמרו לכיפה כי "העיכוב בתשלום השכר נבע מעיכוב בהעברת חלק מהכספים של המשקיעים החדשים של העיתון. בעקבות התערבות הנהלת העיתון, חלק משמעותי מהשכר ישולם מיידית, והיתר יועבר לעובדים במהלך השבוע הקרוב. בנושא הפנסיה, העיתון נמצא במגעים מתקדמים עם קרנות הפנסיה, ומבטיח שכל הכספים שמגיעים לעובדים יועברו לקרנות הפנסיה. גם נושא הפרילאנסים אמור להיפתר בשבוע הבא".



המידע הראשוני התקבל באמצעות המייל האדום