הרב אבי גיסר, רב היישוב עפרה וראש מועצת החמ"ד, ימונה לראש מינהל החינוך הדתי. ההחלטה שנתקבלה בוועדת האיתור בראשות מנכ"לית משרד החינוך שלומית עמיחי, אושרה סופית אמש על ידי מועצת החמ"ד, ותובא לאישור סופי בישיבת הממשלה שתתקיים ביום ראשון הקרוב.


כזכור, לפני כחמישה חודשים התפטר מתפקידו ראש מינהל החינוך הדתי, הרב שמעון אדלר. הסיבה, לפי דבריו, היא העובדה שמיצה את עצמו בתפקיד, ולא חוסר התאמה אידיאולוגי בינו לבין הממונים עליו. אדלר כיהן בתפקידו שמונה שנים, ובמערכת החינוך הדתי הביעו צער רב בעקבות התפטרותו. מכיוון שטרם הוחלט על מחליפו, כיהן הרב אדלר בתפקידו עד היום.


בין שמות המועמדים האפשריים שעלו בנוגע להחלפתו היו הרב שי פירון, הרב מוטי אלון והרב אבי גיסר, שנבחר בסופו של דבר לתפקיד. הרב גיסר, דמות מוערכת מאוד במשרד החינוך, הינו יו"ר מכון "משפטי ארץ" בשמונה השנים האחרונות, יו"ר מועצת החמ"ד, רב היישוב עפרה מזה 19 שנים, ואב בית הדין לענייני ממונות ביישוב.


גורמים בסביבתו של הרב גיסר מעידים על אדם רהוט מאוד, בעל ראייה מערכתית רחבה ובצידה יכולת לרדת אל השטח וליצור מגע ישיר וחם. עוד טוענים, כי הרב גיסר היה שותף משמעותי בהפיכת היישוב עפרה לחממה לבעלי תפקידים ציבוריים. בעלי תפקידים בוועדת האיתור ציינו את ניסיונו המקצועי הרב ואת אישיותו של הרב גיסר כגורמים מכריעים בהחלטה על מינויו.


בשיחה לכיפה העדיף הרב גיסר שלא להגיב בצורה רשמית על ההחלטה: "ישנו אישור משמעותי, בוודאי, אבל מכיוון שלתפקיד ראש מינהל החינוך הדתי יש עדיין חובת אישור ממשלה, אני מעדיף לחכות עד שזה יהיה סופי, ואז אשמח להגיב".