האם תוכניות הרדיו בעלות הגוון היהודי - מסורתי הולכות ונעלמות מגלי האתר הציבוריים? לאחר מלחמתה המתוקשרת של תחנת גלי צה"ל בשדרן דודו אלהרר ובתוכניתו "הפוגה", מסתבר כי גם רשות השידור לא נמנעת מלקצץ בנטיעות: התוכנית "מלווה מלכה" של אברהם בן מלך, עומדת לרדת מלוח המשדרים של רשת ב בסוף החודש, בד בבד עם הוצאתו לגמלאות של בן מלך עצמו.
בן מלך (66) עבד ברשות השידור בתור עורך יומן הבוקר של רשת ב, וערך כמה מפרויקטי הדגל של התחנה. בנוסף ל"מלווה מלכה" ערך בן מלך את "הנקודה היהודית" - מוסף הרדיו לענייני עם ישראל בתפוצות. תוכניתו "מלווה מלכה" עסקה בנושאים שבמוקד העולם הדתי והחרדי ומשכה קהל מאזינים גדול. שידוריה הופסקו לפני כחצי שנה בהחלטת רשות השידור, אך חזרה לאחר לחץ ציבורי. כעת, עם פיטוריו של בן מלך, ירדה התוכנית, ככל הנראה באופן סופי.


מדוברות רשות השידור מסרו כי הסיבה היא הגעתו של בן מלך לגיל יציאה לגמלאות, לאחר 37 שנים ברשות השידור. בן מלך עצמו טען כי הוצאתו לגמלאות נעשתה עקב כוונת האוצר לפטר 700 עובדים ברשות השידור. לדבריו, הנהלת רשות השידור רצתה שימשיך, אך הוועד המנהל חשש מן האוצר.


עוד תכנים יהודיים שנעלמו מן הרדיו לאחרונה הם הרצאות על מועדי ישראל ששידר הרב שי פירון בגלי צה"ל במשך תקופה ארוכה. ההרצאות, שזכו לאחוזי האזנה לא מבוטלים, שודרו במשך שלוש שנים וחצי, ולפני כחצי שנה חדלו מלהתקיים. לשאלת כיפה מסר הרב שי פירון כי העילה, כפי שנמסרה לו מגלי צה"ל, היא כניסתו של מפקד תחנה חדש ושינוי בלוח התוכניות. מפקד התחנה, כמובן, הוא לא אחר מאשר יצחק טוניק. תוכנית פרשת השבוע של הרב שי פירון נשארה לעת עתה.


את תגובת דובר צה"ל ומפקד התחנה לא ניתן היה להשיג עד להעלאת הידיעה.