דודו אלהרר לא יפוטר מגלי צה"ל, כך פסק בג"ץ בעתירה שהגיש הזמר ושדר הרדיו דודו אלהרר. לפי פסיקת השופטים, על גלי צה"ל ודודו אלהרר לנסות ולהגיע להסדר בשבועיים הקרובים, ולהחליט האם ימשיך בתוכניתו "הפוגה" בימי שישי או שימשיך לשדר במתכונת שונה. צו הביניים שביקש דודו אלהרר, להמשיך את התוכנית עד שיימצא פיתרון קבע, לא ניתן.


ראשיתו של הסיפור בהחלטת יצחק טוניק, מפקד תחנת גלי צה"ל, לפטר את אלהרר לאחר 10 שנות שידור. הסיבה שהוצגה על ידי התחנה הייתה שנוי לוח השידורים ביום שישי, אך דודו אלהרר טען כי מדובר ברדיפה על רקע פוליטי וסתימת פיות. בתגובה לפיטורים עתר אלהרר לבג"ץ כנגד טוניק וכנגד רשות השידור שאינה מונעת את פיטוריו, וביקש להוציא צו ביניים שיורה על המשך שידור התוכנית. במקביל נוצר גל רחב של מחאה ציבורית שכללה הפגנות מול בניין גלי צה"ל ביפו, תגובות סוערות בפורומים, ואפילו פנייה של רבנים לרמטכ"ל גבי אשכנזי במטרה למנוע את הפיטורים.



בפסיקתה, כאמור, נמנעה השופטת מרים נאור מהוצאת צו ביניים, והורתה לשני הצדדים להשיב בתוך 15 יום האם ישנו צורך בהמשך הדיון לאור החלופות שהציע לו טוניק בתגובה לעתירה - השתלבות בצוות מגישי "ציפורי לילה" הלילית והלא פוליטית, או הגשת תוכנית זוגית חדשה, עם מגיש נוסף לבחירתו, שתשודר בימי חמישי ב-22:00. בעתירתו הצהיר אלהרר כי הוא מסכים לשדר את אותה תוכנית, בכל יום אחר בשבוע, עם או בלי שדרן נוסף.


בראיון לכיפה אמר דודו כי "חבל שהדברים הגיעו לידי כך. זה יכול היה להיפתר בדרכי נועם מלכתחילה. אני רואה את זה כניצחון של תחנת גלי צה"ל דווקא, שתוכיח מעכשיו והלאה שהיא אכן פלורליסטית ומשקפת מגוון דעות שיש בציבור.

"אין לי בעיה עם אף אחת מהן, לא בעניין המועד ולא בעניין התכנים. אין כעת לטוניק בעיה שאדבר תכנים פוליטיים. אין לי שום בעיה שיקבעו יום. נסתדר, נחתום, ונוותר על העתירות.

"את ציפורי לילה פסלנו, כי זה לא מתאים לתכנים פוליטיים. אנחנו מדברים תוכנית ביום חמישי, בעשר בלילה, אולי עם מגיש נוסף שאני אבחר".

"הרגשתי מאוד את התמיכה הציבורית. קיבלתי אלפי מיילים, מאות טלפונים ופקסים. אני פשוט קיבלתי חיבוק של אהבה מכל כך הרבה אנשים. לא ידעתי שיש לי כל כך הרבה מאזינים נלהבים שהיו קשורים לתוכנית ופשוט חיכו לה כל שבוע. יש לי כאן על הקו את יצחק הכהן, הבחור שארגן את ההפגנה, ואמר שגזלו לו את כבשת הרש. אתה מבין? אני סך הכול אחד חלקי 184 מגלי צה"ל, שעה אחת מתוך 184 שעות שבועיות".