שנת השמיטה הסתיימה, אבל מסתבר שהיא עדיין חיה ובועטת. צרכן דתי, תושב ראשון לציון, שערך את קניותיו בסניף של רשת שופרסל ביהוד הופתע לגלות בביתו, כי בקבוקי היין שקנה, תוצרת כרמל מזרחי, הינם אוצר בית דין, וחלה עליהם קדושת שביעית. בקבוקי היין ניצבו למכירה על המדפים ללא סימון מתאים המתריע בפני הקונים כי מדובר באוצר בית דין, לבד מהמילים "יין בקדושת שביעית" שהופיעו בקטן, בתווית האחורית של הבקבוק, בסמוך ללוגו ההכשר. כידוע, חל איסור הלכתי על שימוש ביין קדושת שביעית שלא לצורך שתייתו, ומכירתו ללא סימון מתאים ובולט מהווה כמעט מכשול הלכתי.


שלומי כהנא, מנהל תחום היין בחברת שופרסל, איננו רואה כל בעיה בצורת השיווק הנוכחית, ומטיל את האחריות כולה בנושא, על הרבנות הראשית, המעניקה את ההכשר ליינות כרמל מזרחי.

"אכן כן. אנחנו עובדים לפי הרבנות הראשית, הם נותנים את ההנחיות. הם לא נתנו שום הנחיה לשים סימון מיוחד לבקבוקי היין של אוצר בית דין, מלבד התווית של ההכשר שיש ממילא על הבקבוק".


הרב מרדכי בידרמן, מנהל מחלקת מצוות התלויות בארץ באגף הכשרות של הרבנות הראשית, מודה כי הבעיה המדוברת הגיעה לאוזניו: "שמעתי שמדברים על העניין הזה, שלא מסומן בצורה מספיק בולטת על הבקבוקים שמדובר באוצר בית דין. ייתכן שבאמת כרמל מזרחי היו צריכים לכתוב את זה בצורה יותר בולטת".

זה היה גם בשנת השמיטה שעברה. גם פירות אוצר בית דין נמכרים במרכולים, גם בהכשרים מהודרים כמו הרב אפרתי. יש לנושא הזה היתר מהרב אלישיב".


את תגובת כרמל מזרחי לא ניתן היה להשיג.

המידע הראשוני התקבל באמצעות המייל האדום