הלילה (א), מעט לפני השעה 3:30 לפני בוקר, הוצת משרד ישיבת ההסדר "רוח צפונית" בשכונת וולפסון בעכו. תושבים שהבחינו בעשן העולה מתוך המשרד הזעיקו את כוחות הכיבוי והמשטרה, ואלו השתלטו על הדליקה במהירות ומנעו נזק חמור בהרבה למבנה הישיבה. מספר בעז, מנהל משרד ראש הישיבה: "בשלוש וחצי לפנות בוקר התקשר אלי שוטר שעובד איתנו באופן קבוע, וביקש ממני לבוא ולפתוח את דלת הכניסה לישיבה. בשטח פעלו כוחות כיבוי שכבר כיבו את כל הדליקה. המשרד נמצא בקומה ראשונה, במבנה שכל הישיבה שוכנת בו. למזלנו, תחנת הכיבוי נמצאת קרוב לישיבה, ותוך שתי דקות הם הגיעו למקום". לדברי בעז, נגרם נזק משמעותי לציוד המשרדי שהיה בחדר, והמשרד יצטרך שיפוץ אך לאחריו ניתן יהיה להמשיך ולהשתמש בו. ההצתה, לדברי גורמים במשטרה, בוצעה ככל הנראה על ידי ערבי.


דוראל, מנהל הישיבה, טוען כי מבחינתו לא מדובר בהפתעה: "העימותים כנראה לא נגמרו. מעל פני השטח הכל נראה אולי טוב ויפה, אבל כנראה שיש מתחים רבים שלא התפוגגו. עכו היא חבית חומר נפץ שיכולה להתפוצץ בכל רגע נתון, כמו כל הערים המעורבות. אתה רואה בעכו דגלי חיזבאללה מונפים חופשי, וגם דגלי חמאס ואש"ף. מבחינת ערביי עכו, הם חיילים עקיפים בצבא החיזבאללה".

"בשעות הקרובות נתייעץ עם ראש הישיבה ובעלי תפקידים בישיבה, ונקבל החלטה. אני מניח שנדרוש באופן מיידי הגברת האבטחה ונוכחות מוגברת סביב הישיבה.


במקביל בונה הישיבה את בניין הקבע באזור היהודי, ובעזרת השם השאיפה היא להיכנס לשם כבר בקיץ הקרוב. עם זאת, נמשיך לאחוז במקום הזה. מדובר במיקום אסטרטגי, בתוך שכונה ערבית. זה אזור שהיה כולו יהודי, ובעשרים השנים האחרונות עזבו אותו 15 אלף יהודים".