על חטא שחטאנו לפניך בחוסר הקשבה לעצמנו.

המשכנו להסתובב בעולם כאילו מהותנו איננה קיימת. היו מילים שרצינו לומר- ולא אמרנו. היו מילים שרצינו לכתוב - ולא כתבנו. נשמתנו בקשה לה מענה ולא הקשבנו לה. א-לוהי, נשמה שנתת בי טהורה היא, לא הקשבנו לזעקתה האילמת, חנקנו אותה בקרבנו, התדפקה היא חלושות על דלתות לבנו, ואנו סגרנו דלתות בעדה, לא שמענו.

על חטא שחטאנו לפניך בנטישת ארצנו.

זו ארץ ישראל האהובה שנתת לנו במתנה, גם לה לא הקשבנו די. מרוב פלפולים והסחות הדעת העלמנו עין, הפקרנו, החרבנו, נטשנו, הפקרנו בידי זרים, גדול כים שברנו, מצוקה רבה גרמנו לעקורים ולנו.

על חטא שחטאנו לפניך בנטישת ביתך.

הפקרנו את הר הבית לזרים שועלים הלכו בו. היתה לנו הזדמנות פז והחמצנו. אומרים אנו את המילים הנכונות בתפילתנו, אך ידינו רפות, אזנינו לא שומעות מה שפינו ממלמל. חטאנו בחוסר הקשבה לייעודנו, נכון יהיה הר בית ה בראש ההרים ונהרו אליו גויים רבים.

על חטא שחטאנו לפניך ששכחנו את המלך

ריבונו של עולם, שכחנו שאתה הוא מלך מלכי המלכים ולך המלוכה. העלמנו מעצמנו את הידיעה שאתה הוא ואין בלתך, שאתה הוא מלכו של עולם, רק לך אנו מצייתים, רק לך מקשיבים. בתוכנו אתה, במוחנו, בלבנו, במהותנו. עלינו להקשיב לך בשליחות שאתה מטיל עלינו.

אבינו אב הרחמן- רחם עלינו, זו שליחות קשה. עלינו להלחם ולעמוד מול חומות בצורות, מול דפוסי חשיבה גלותיים שהכו בנו שורש אלפיים שנה. הבן אותנו. סייע לנו ותמוך בנו בדרכנו החדשה. בלעדיך, לא נוכל להגיע להבנת עצמנו, תפקידנו והגשמת יעודנו, הקשב נא לתפילתנו- ונקשיב גם אנו לעצמנו.

החל מראש השנה ועד ליום הכיפורים, נפרסם מידי יום מאמר של איש ציבור המבקש להתוודות ולהוסיף חטא נוסף לרשימת החטאים הקולקטיבית שלנו.

עוד בפרוייקט:
הרב יוסף צבי רימון מתוודה על הפקרת תושבי גוש קטיף
חנה קהת מתוודה על האטימות והאדישות