מכירים את השיר "הנשמה לך", בלחן שחיבר הרב קרליבך? כשאתה שומע את הביצוע של אהוד בנאי לשיר הזה, זה לא משנה איפה אתה נמצא: על ספינה באלסקה או על המדרכות שבין גורדי השחקים של מנהטן, ועדיין להרגיש שאתה בבית הכנסת הישן לפנות בוקר, מתנועע עם קהל המתפללים בעת שירת הסליחות. ומה זה אם לא בדיוק רוחו של הרב קרליבך?

הסינגל "הנשמה לך" יוצא לרגל חודש אלול, כחלק מדיסק בשם "שיר חדש", הכולל עיבודים לשירים ותפילות מוכרות הנודדות בין שבח לבקשה, בין בכי לצחוק, בין שמחה לתחינה.


/bikorim/mp3flash/player_maxi/player_mp3_maxi.swf

"את שירתו של הרב שלמה קרליבך אני אוהב מאז שהייתי נער", אומר אהוד בנאי. "תמיד הערכתי מאוד את היכולת שלו לקחת פסוק אחד ולהלחין אותו בלחן  פשוט, מעגלי, עמוק, שפותח את הלב ויכול להמשך בלי סוף,עוד ועוד. המילים האלה, מתוך סדר הסליחות, פונות בתחינה אל הקב"ה, אתה שבראת את הגוף, ונפחת את הנשמה, אנא חוס על עמלך. אני שומע  בתוך הניגון הזה קינה עמוקה על כל מכאובי הגלות המרה, וכמיהה גדולה לגאולה ולישועה."


"עוד מילדותי נמשכתי לפיוטים ששמעתי בבית סבא ובבית הכנסת המשפחתי בירושלים של העדה הפרסית . לפני כחמש עשרה שנים התחלתי לפקוד את בתי הכנסת שבשכונתי, התימני והאשכנזי, וגיליתי עולם חדש ומרתק של זמירות.

כבר שנים אני נושא איתי את הרעיון לכנס קצת מהמזמורים האלה לאלבום אחד, והנה סוף- סוף החלום הזה מתגשם והאלבום בשעה טובה יוצא לאור."

 

אהוד בנאי, בעיבודיו הייחודיים ובקולו המרטיט, מצליח להמתיק, לרגש ובעיקר לתת פרשנות ונופך אישי לשירים המוכרים. מה שנותר הוא להחשיך את החדר, להישען אחורה, ולהרגיש איך המילים והלחן מחלחלים אל עומק הנשמה.