בסוף השבוע הסתיים הדיון שקיים בג"ץ בעתירת "גוש שלום" נגד הקמת תחנת רדיו לתושבי יהודה ושומרון (רדיו"ש). השופטים שישבו בהרכב (מרים נאור, אסתר חיות ועוזי פוגלמן) פסקו כי על המדינה לבדוק, בתוך עשרה ימים, האם היא מוכנה להקים רשות שידור נפרדת המיועדת לשטחי יהודה ושומרון. אפשרות נוספת שהועלתה על ידי אנשי התחנה היא הקמת התחנה מתוך גבולות הקו הירוק, ושידור מתוכם אל שטחי יהודה ושומרון.


העילה לפסילת השידור הינה העובדה שמבחינה משפטית פורמאלית, אין לרשות השנייה סמכות לפעול מעבר לגבולות הקו הירוק. יש לציין כי למרות שמבחינה פורמאלית מדובר באזור שלטון צבאי, תושבי יהודה ושומרון נשפטים על פי החוק הישראלי הרגיל. בהליך הוצאת המכרז לרדיו, העניק אלוף פיקוד המרכז לשר התקשורת את האפשרות לבצע את הליך הקמת תחנת הרדיו. בגוש שלום טענו כי "מדובר בהיפוך הסדר הנהוג במשטר דמוקרטי. הממשלה היא זו שמעניקה ומאצילה סמכות לצבא ולא ההיפך". עוד טענו אנשי התנועה כי מאחורי תחנת הרדיו החדשה עומדים אנשי ערוץ 7 ועל כן אין לאפשר להם לשדר. במידה ואכן תכריז המדינה על הקמת רשות מיוחדת בשטחי יהודה ושומרון, יתחיל תהליך הקמת הרדיו מחדש.


"אנחנו רוצים להתחיל לשדר בכל מקרה", אמר עורך הדין שייצג את קבוצת רדיו"ש, "גם אם לבסוף בית המשפט יפסוק על ביטול התחנה. אנו מוכנים לספוג את הנזק הכלכלי אם בית המשפט יחליט להפסיק את השידורים".


"אנחנו רוצים לאפשר לתושבי יו"ש להנות מרדיו איכותי הפונה לצרכים שלהם, כשם שכל תושב בישראל נהנה מרדיו אזורי במקום מגוריו שפונה אליו", אמר יושב ראש קבוצת רדיו"ש, שמעון אלקבץ בתום הדיון.


כזכור, החליט לפני כשנה וחצי שר התקשורת, אריאל אטיאס, על הקמת שתי תחנות רדיו חדשות - למגזר הדתי ספרדי ולציבור מתיישבי יו"ש. בהחלטה שהתקבלה על ידי מועצת הרשות השנייה בראשית שנת 2008 הוחלט כי קבוצת רדיו"ש היא הזוכה במכרז. השידורים, שהיו אמורים להתחיל לפני עשרה חודשים, הוקפאו בעקבות בעתירת השמאל לבג"ץ. יו"ר ועדת המכרזים, נורית דאבוש, אמרה אז כי "מדובר במתן מענה אמיתי ומיידי לקבוצת אוכלוסייה חשובה במדינת ישראל המתגוררת באזור ייחודי. אין לי ספק כי העובדה שהקבוצה שזכתה הינה קבוצה מנוסה, מקצועית ופלורליסטית- תאפשר לתחנת הרדיו להצליח".