זה יקרה בתאריך כ"ג אלול. 150 איש, ביניהם רבני ערים, ראשי רשויות, נציגי כנסת ואישי ציבור, יבחרו את חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל. מעבר לבחירת שני הרבנים הראשיים ושלושת רבני הערים חיפה, תל אביב ובאר שבע, ייבחרו עשרה רבנים חדשים למועצה, חמישה מתוכם אשכנזים וחמישה ספרדים.

ארגון רבני צהר הכריז היום כי יתמוך ברב דוד סתיו, רב העיר שהם ומראשי ארגון צהר, וברב שמואל אליהו רבה הראשי של העיר צפת בבחירות למועצת הרבנות הראשית.


תפקידי מועצת הרבנות כוללים מתן תשובות וחוות דעת בענייני הלכה, פעולות לקירוב הציבור לערכי תורה ומצוות, מתן תעודות הכשר על כשרות, מתן כשירות לכהן כדיין, כרב עיר, וכרושם נישואין.

הקריטריונים לבחירת חבר למועצת הרבנות מחייבים את היותו בן למעלה מ-30, וכן כהונה או כשירות לכהן כדיין או רב עיר, או בעל אישור מהמועצה כי הינו גדול בתורה.

הרב דוד סתיו, רב היישוב שוהם, הקים את ישיבת ההסדר פתח תקוה ביחד עם הרב יובל שרלו והרב שי פירון, מלמד במדרשה לבנות באוניברסיטת בר אילן, מראשי עמותת צהר, רב תנועת הנוער עזרא ודובר ראשי ישיבות ההסדר. לאחר שלמד בישיבת מרכז הרב שימש הרב סתיו כר"מ בישיבת אור עציון, רב בית הספר הדתי לקולנוע "מעלה" ורב המושב בני דרום. כמו כן שימש כראש ישיבה במסגרת שליחות בבלגיה והיה ממקימי ארגון צהר.

הרב שמואל אליהו, בנו של הרב מרדכי אליהו, הוא רב העיר צפת. גם הוא בוגר ישיבת מרכז הרב. שימש בתור רב העיירה שלומי ולאחר מכן התמנה לרב העיר צפת. כמו כן שימש כאחראי על "קרן מורשת" שהקימה גרעינים תורניים בעיירות פיתוח. לפני כחמש שנים הגיש את מועמדותו למשרת הראשון לציון אך לא נבחר.

בארגון צהר רואים חשיבות רבה בשיתוף הפעולה בין הרב דוד סתיו לרב שמואל אליהו. "שני הרבנים תלמידי מרכז הרב אך הם מבטאים מגוון בקהילת הרבנים הציונית דתית. שיתוף הפעולה בין שני הרבנים, יש בו מופת לשיתופי פעולה עתידיים של מנהיגות ציונית דתית בכלל ושל מנהיגות רבנית בפרט", אומרים בארגון.


ראוי לציין כי שני המועמדים למועצת הרבנות משיבים על שאלות באתר כיפה.