חבר הכנסת אליהו גבאי (מפד"ל) יוצא נגד יוזמת המועצה הציבורית של ראשי התנועות המתאחדים. כזכור, בידיעה שפורסמה לראשונה באתר כיפה נחשף, כי במסגרת איחוד מפלגות האיחוד הלאומי והמפד"ל, תכונן מועצה ציבורית שתבחר את נציגי המפלגה החדשה לכנסת.

במכתב ששלח היום לח"כ זבולון אורלב, יו"ר המפד"ל, כותב ח"כ גבאי כי "לצערי נודע לי כי הדרך שבה בחרתם להוביל לאיחוד הנ"ל הינה באמצעות פיזור ועידת המפד"ל והקמת ועדה מסדרת של מקורבים לבחירת הרשימה לכנסת הבאה. סבורני כי נאמני התנועה לא יתנו את ידם למהלך בלתי אחראי זה, ובכוונתי לכנס את לשכת המפד"ל לדון בנושא".

במכתבו מכנה גבאי את המועצה הציבורית "ועדה מסדרת של מקורבים", וטוען כי מדובר ב"מניפולציה שנועדה לבטל את רוחה הדמוקרטית של המפלגה ועקיפת ועידתה הנבחרת".

כחלופה למהלך המתגבש בימים אלו מציע גבאי לצרף לחברי ועידת המפד"ל חברים נוספים, לפי מפתח של 1,000 חברים לכל 3 חברי כנסת, ולשקול בחיוב בחירת יו"ר מפלגה בפריימריס פתוחים.

לדברי גבאי, "נטילת סמכותה של ועידת המפד"ל לבחור את הרשימה, תגרום בהכרח לנתק מאנשי השטח של המפלגה, המהווים את עמוד השדרה שלה בכל מערכת בחירות. נוסף לעובדה שיוזמה זו הינה הרסנית למפד"ל, היא איננה מקובלת על מחצית מחברי הכנסת של האיחוד הלאומי, ומשמעותה המעשית של הצעתכם היא פילוג הסיעה המאוחדת בכנסת, והרעת המצב לעומת המצב הקיים".

כזכור, פרש לאחרונה ח"כ אריה אלדד ("התקווה") מהאיחוד הלאומי וחבר למפלגת אח"י של אפי איתם. האם גם ח"כ גבאי ימצא את עצמו מחוץ לאיחוד? הימים הקרובים יגידו.