בתנועת בני עקיבא הסתיים השבוע מחנה הקיץ של "שבטי יובל". 50 חניכים ו-60 מדריכים שהו יומיים ביער עופר שלמרגלות הכרמל, מנצלים את הימים האחרונים שלפני החזרה ללימודים.

"שבטי יובל" הינם 30 שבטי בני עקיבא הפזורים ברחבי הארץ, ומהווים מסגרת תנועתית לילדים בעלי צרכים מיוחדים. מסגרת "שבטי יובל" הוקמה לפני כשתים עשרה שנה, כחלק משינוי התפיסה בבני עקיבא ביחס לשונה בחברה. החניכים, בגילאי 10 - 21, מגיעים ממשפחות דתיות ולא דתיות, מירוחם ועד קצרין. הם משתלבים בכל הפעילויות הרגילות של בני עקיבא, וגם במחנות ובטיולים משתלבים בפעילויות התנועה- עם התאמות לפי היכולות שלהם.



אורית תמרי, רכזת "שבטי יובל" מספרת על המחנה: "השנה היו יומיים, כולל לינת שטח. הבאנו מקלחות שטח, שירותים לנכים, ופינת החתלה למקרים סיעודיים. ביום הראשון הייתה פעילות יצירה מחומרי טבע, ביום השני מתקני ספורט אתגרי, וכל זה חוץ מההיכרות עם היער, משחקי שטח ובישול ארוחות. צריך להבין שזה הזמן שלהם להכיר חברים חדשים, כי זו הנקודה שהיא הכי קשה ביומיום. זה גם המענה המרכזי שהשבט נותן באופן כללי".

"עיקר ההיערכות הייתה בבחירת מקומות נגישים, ושכירת הסעות מיוחדות, שהן גם מעטות, וגם כלכלית גבוהות פי שתיים מאוטובוס רגיל".

"זה משתנה בהתאם לצרכים של החניכים. המספר נע בין מדריך אחד לשלשה חניכים, לבין שני מדריכים על חניך, במידה והוא מאוד סיעודי".

"אחד הדברים היפים שקורים במחנה הזה, חוץ מהחברות בין החניכים עצמם", אומרת אורית, "הוא ההיכרות של שאר חניכי בני"ע עם חניכים עם צרכים מיוחדים. אגב, אחת מהחניכות סיפרה לנו בהתרגשות שזו הפעם הראשונה שהיא ישנה מחוץ לבית, וסיפרה כמה כיף להיות כמו כולם. הבחורה הזו היא בת 23".