על מוסדות החינוך שבעיר ביתר נאסר לקבל תלמידים שבביתם קיים חיבור לאינטרנט. כמו כן ייאלצו המוסדות לגרש משעריהם תלמידים בפועל שבביתם קיים אינטרנט. האוסרים: שני בתי הדין של ביתר עלית. המידע, שהתפרסם הבוקר לראשונה על ידי יעקב רייניץ, כתב עיתון "בקהילה", מסתמך על מכתב שהועבר לראשי ומנהלי מוסדות החינוך בעיר, עליו חתומים, בין השאר, הרב שטיינמן והרב אלישיב.

במכתב נאמר כי "המחזיק את האינטרנט בביתו, הרי זה כמחזיק נחש בתוך ביתו, וביותר הריהו מסכן את ילדיו ואת בני ביתו ועובר על לא תשים דמים בביתך. ולכן ראינו צורך גדול בזה לתקן תקנה גדולה בעירנו, ובראשונה הננו מחייבים את מוסדות החינוך לדרוש מכל הורה המבקש להכניס את ילדיו למוסדות החינוך, וכן מההורים שילדיהם כבר לומדים במוסדות החינוך, את הדרישה המינימאלית שלא להחזיק בביתו את האינטרנט, ולהתחייב על כך בתוקף, כי נפש ילדינו וזרעינו בסכנה, ועל פי דין אין לקבל תלמיד בלא התחייבות זאת".



למי שבכל זאת מוכרח להשתמש באינטרנט, מתירים בתי הדין להשתמש באינטרנט תחת מגבלה של שלשה תנאים: התחברות לספק אינטרנט מסונן ("שאינם היתר כלל, אלא הם בכלל הרע במיעוטו"), לקבל הסכמה בכתב מרבו או מרב מוסמך, ולחסום לחלוטין את הגישה לבני הבית.

"ובאם ייוודע כי מי מבני הבית משתמש בזה אף באופן ארעי, אפשר לסלק את הילד מבית החינוך", פוסקים החתומים על המכתב.

"החידוש המרכזי", אומר רייניץ, כתב עיתון "בקהילה" שחשף את המכתב, "הוא שעד היום היו איסורים כאלה בתוך קהילות חסידיות סגורות. פה מדובר על עיר שלמה שמתנתקת מהאינטרנט".

מעיריית ביתר עלית מסרו כי מדובר בעניין אישי של בתי הדין, וכי הדבר איננו מעניינה של העירייה.