סינמטק תל אביב חבש אמש כיפה: הקרנת הבכורה של "פרויקט שיר חדש - אמונה" (72 דקות), בבימויו של אור ישר. הפרויקט, הכולל שלשה חלקים - אמונה, תפילה, גאולה - מנסה להביא ראיה מחודשת על הערכים המהותיים בחיינו כיצורי אנוש קטנים ביקום האינסופי. בפרק "אמונה" שהוקרן בסינמטק, נדון נושא האמונה בכוח עליון: האם האדם יכול לחיות בלעדיה או שהיא חלק בסיסי ומהותי מחייו, במה צריך האדם להאמין, והיכן מוצאים אמונה.


שש דמויות מרואיינות בחלק "אמונה" ומנסות לפענח את גרעין האמונה שלהן: המחזאית הדר גלרון, חוקר ההיסטוריה מטורונטו שמחה יעקובוביץ', הרב מיכי יוספי העובד בתור חקלאי ומעביר סדנאות מודעות, יוסי גינסבורג, מרצה בכיר בהי טק, רועה הצאן משה גניש, ופרופ' מינה טייכר - מתמטיקאית בכירה ומדענית ראשית בישראל.


שש הדמויות מהוות ייצוג לגישות היהודיות השונות: באמנות, באקדמיה, בחסידות, בעבודת הכפיים ובמדע. במהלך הסרט הן מנסות להסביר באופן בלתי אמצעי ואינטימי את המושג "אמונה".

<iframe data-priority=


יוזם הרעיון הוא הבמאי אורי גרודר (אור ישר), חסיד ברסלב, המשמש כיום כבמאי "ערוץ ההידברות" של yes, ובעברו החילוני - במאי הבית של שידורי "קשת", המפיק אלי חכים, ואיריס הוד שניהלה בעבר את ערוץ 8 וערוץ "תכלת". הרעיון היה ליצור סדרה תיעודית, כאשר בכל פרק יצולמו שלוש דמויות, המייצגות את הצד היהודי, המדעי והניו-אייג'י. בכדי ליצור את פס הקול פנה גרודר למוסיקאים מוכרים בכדי שילחינו במיוחד לפרויקט. התוצאה: שירים ייחודיים של להקת המושב, אברהם אבוטבול, יאיר גדסי, חיות הקודש, גבריאל חסון, יהודה גלאנץ, פישי הגדול ואחרית הימים.


"רצינו לתת לצופה להתנתק מהעולם שלו ולהיכנס לבועת רוחניות של אמונה, תפילה או גאולה. שיהיה עסוק במחשבה והרגשה הזו במשך פרק שלם. שיחשוב על מהות החיים, על התכלית, ושימשיך לחשוב על זה אחר כך. לעניות דעתי, תפקיד הטלוויזיה הוא לגרום לצופה לחשוב על התכלית, לא להפוך לבטטה בכורסה.


כל דמות נפתחה מאד מול המצלמה. היינו צוות קטן שהתלווה לדמות למשך כמה ימים רצופים, ראינו מהצד איך היא חיה, ומדי פעם התערבנו בעדינות כדי לשאול שאלות לגבי הנושא שלנו . כל הדמויות פיתחו איתנו קשר אינטימי וחם. זה לא פשוט לדבר על דברים רוחניים הקשורים בנפשך פנימה, וגם רואים את זה על המסך".