חילופי משמרות במכללת אמונה: בלו סמיון פיינרו, ראש מחלקת אמנות במכללה, גלוי ראש, מפנה את מקומו לאורית אדר-בכר, יוצרת ישראלית שומרת תורה ומצוות ומורה לאמנות בבית ברל. בלו, ששימש בתפקידו כשנה, החליף בתחילת השנה הקודמת את יהושע אלירז, בשל פרישתו לגמלאות.

במאמר נוקב שפורסם במקור ראשון ובאתר האינטרנט מארב רמז דוד שפרבר כי פיטוריו של בלו, בנוסף ל"מודעת ההתנצלות" המפורסמת ולמודעה הפרסומית החדשה של אמונה, המכריזה כי "אנחנו המקום התורני האמיתי", מצביעים על כך שהמוסד במגמת התבדלות ופנייה להסתגרות מגזרית. האמנם?

עמוס ספראי, ראש מכללת אמונה, עוצר בעצמו בנוגע לפירוט סיבת פיטוריו של פיינרו: "אני חושש מאוד מפגיעה בכבודו של בלו".

"אנחנו מחפשים אדם שלתפיסת עולמו, לא כל מה שנעשה במכללה עד היום הוא פסול. חלק גדול מהבעיה הייתה שעל פי בלו, רק אני יודע מה זה אמנות נכונה, אני המאור הגדול. הרי בכל זאת, קרו כאן דברים מבחינה אמנותית, ויש דברים שעוד יקרו. אי אפשר להגיד שרק מה שאני, בלו, עשיתי, הוא הטוב ביותר, וכל האחרים גרועים. לא הצד הדתי או הלא דתי גרם לאי חידוש החוזה. בלו הוא אמן עם הרבה יהדות באמנות שלו, וחלילה וחס, אין לי שום דבר אישי נגד תפיסתו או האמנות שלו. זו מחלוקת על דרך ניהול, לא מחלוקת מקצועית. אני גם רוצה להדגיש: אין מדובר בפיטורין אלא באי חידוש חוזה, שהיה לשנה".

"זה נועד בכדי לעצור אילו שהם מהלכים של מתקפה כלפינו, שאנחנו לא תורניים ולא אמוניים וכולי. אגב, זו פרסומת שהופיעה פעם או פעמיים, זה לא מייצג, וזה לא המיינסטרים שעליו אנחנו מדברים".

"קודם כל", אומר בתגובה בלו, "הדברים האלה נעשו בזמן שאני בחופש מהמכללה, ובזמן שהייתי, עמוס לא אמר דבר. סוג כזה של התנהגות, כשבאותו זמן הסתבר לי שהוא מנסה לסגור הסכם עם מישהו אחר, פסול בעיני.

אחת הבעיות במכללה היא שלראשי המכללה אין שום חינוך באמנות. זה היה המקור לבעיות. הגישה של ראש המכללה היא שהאמנות הישראלית היא שטוחה, ושצריך להיבדל משאר העם בארץ, ולדבר זה אני מתנגד בתוקף. כמו כן, עמוס מתנגד לקשר של ראש המחלקה לאמנות עם רב המכללה. הקשר, שהיה הדוק בשנה הזו, ביני לבין הרב פוגל והרב מקובר, לא היה מקובל על עמוס.

אני רוצה לציין שבזמן הפיטורין, רב המכללה היה בחופש, דיברתי איתו והוא לא עודכן. גם היועצת האקדמית של המכללה לא עודכנה. עמוס לקח החלטה בלי לשתף את האנשים האלה".

אורית אדר-בכר, מחליפתו של פיינרו, מתגוררת בתל אביב, ומרצה בחוג לאמנות פלסטית במדרשה של מכללת בית ברל. אורית היא בוגרת בית הספר "בצלאל" ובעלת תואר שני מבית הספרSchool Of Visual Arts בניו יורק. עבודותיה הוצגו בין השאר בגלריה גורדון ובבית האמנים ירושלים.