הקיץ הגיע ואיתו חלום החופשה המושלמת הרי יש רק אחת כזו בשנה. עבדנו קשה, בזיעת אפנו הבאנו לחמנו והנה זה בא- החופשה המיוחלת! מי שבוחר לבלות את חופשתו בצימר, לרוב מתחיל את מסע החיפושים ברשת, שם נמצאים שלל אתרים שמציעים לנו תמונות מבפנים ומבחוץ, הסברים על הסביבה ויש אתרים שאפילו מעודכנים בתאריכים פנויים ובמחירים. וכך גם אנחנו- כזוג חובב סוג כזה של חופשה מדי קיץ, בחרנו השנה לבלות בצימר במושב צפוני במיוחד. גלריית התמונות שבאתר תיארה מקום פסטוראלי, מבודד עם נוף מרהיב ובקתה מרווחת . התגובות של הגולשים היו מעטות אבל טובות.

ארזנו את עצמנו ועלינו צפונה לחופשה האחת והיחידה שלנו. אכן היה צימר קטן מעץ כמו בתמונה אבל כל היתר נתן לנו הרגשה של עבודה בעיניים. הצימר ממוקם בחצר אחורית של בית המארחים ומצידו השני גובל בלול תרנגולים פעיל במיוחד. הנוף היה אבל ממש לא מהצימר אלא מאחורי הלול ושורת בתים נוספת. משהתמקמנו, הציף אותנו הריח מהלול השכן ותחושת אכזבה. הרי בדקנו! אז כנראה שלא בדקנו מספיק.



בחזרתנו לאוויר הרים צלול כיין ולצימר הכי נוח בעולם (שהוא הבית) בדקתי יותר לעומק מה בעצם השתבש. בחנתי לעומק את התמונות שמציגות את הצימר המסוים הזה באתרים השונים וראיתי בבירור איך זוויות צילום וטריקים שאני לא מבינה בהם- עושים את עבודת השיווק. באתר אחד אפילו הגדילו לעשות ושיבצו תמונה ששייכת לצימר אחר לחלוטין- זה מול הנוף מאחורי הלול. תמונת הבריכה האולימפית שמככבת כחלק מגלריית התמונות של הצימר- נמצאת בכלל ביישוב הסמוך. עוד שמתי לב ששלושת התגובות המשבחות את הצימר נכתבו באותו תאריך ובאותו סגנון.

אז הנה כמה מסקנות למען תהיה זו החופשה המאכזבת היחידה- לתחקר את בעל הצימר לגבי המיקום המדוייק של הבקתה: כמה היא רחוקה מהבית? מהלול? מהרפת? מהצימר הנוסף? האם יש מדשאה פרטית לצימר או שזו המדשאה של כל השכונה? ואם הנוף באמת נשקף מהמרפסת או שהוא לקוח מגלויה. לא לבטוח במיוחד באתרי אינטרנט שאין בהם ביקורות שליליות ואפילו לא כאלה שפרווה. להעדיף צימרים שמפרסמים סיור ווירטואלי שכולל גם את הסביבה הקרובה של הצימר. וכמובן לא לשכוח את השיטה הישנה והטובה- המלצות של חברים ומשפחה שהיו וחוו וראו בנו עיניהם. שיהיה לכולנו קיץ טוב ומרענן !