שוק הקיטנות הולך ונעשה רווי עם השנים. אם פעם קיטנה פרושה היה ביביסיטר לילדים שנמצאים בחופש הגדול עם גיחה אחת ללונה פארק, היום הנושא התמסחר באופן מלא ובמקום שוקו ולחמניה, מנסים בקיטנות השונות לפתות אותנו בשלל קייטנות "יחודיות". כל קיטנה שמכבדת את עצמה מבקרת לפחות פעם אחת בלונה פארק, שלא לדבר על ימי טבע ובישול ועוד שלל אמצעים ודרכים להעביר את החופש בשלום.

בשוק רווי זה, מנסה עמותת "אל הלב", לפנות דוקא לנישה מאוד מיוחד - הבנות הצעירות. העמותה תקיים הקיץ מחנה אימונים שיוקדש לתחום ההגנה העצמית ואומנויות הלחימה. הקיטנה תופעל בשתי קבוצות גיל 7-12 ו 15-18 כאשר בכדי לא לפסוח על בילויי הקיץ נבנה המחנה כולו בפורמט של קייטנת קיץ. בעמותה מבטיחים לשים דגש על פיתוח הקורדינציה והיציבה הנכונה, חיזוק הגוף והכושר הגופני. זאת מבלי לזנוח את העולם הערכים כדוגמת כבוד הדדי, משמעת עצמית, היכולת להתמודד עם כישלון ושיפור הביטחון והדימוי העצמי.


משמעת עצמית ודבקות במטרה

למי שמרגיש מאויים, מהתכנים מבטיחים מארגני הקיטנה שהקייטנה היא "כיפית ומלאה בפעילות המתעלת את האנרגיה של הבנות בצורה בונה וחיובית". שכן בכל זאת צריכה הקייטנה להתחרות בשלל הקייטנות העשירות שהשוק מציע.

בעמותה טוענים שהקיטנה תוכל לסיע גם בעתיד שכן "השקפתנו היא שילדה בעלת מודעות גופנית, ביטחון עצמי מוגבר ודימוי עצמי משופר, איכויות שעיסוק באומנויות לחימה מקנה, מצויידת בכלים טובים יותר להתמודד עם אתגרים בהיבטים שונים של חייה. המשמעת העצמית, הריכוז והדבקות במטרה מסייעות מאד גם בתחום הלימודי."


בעמותת "אל הלב" טוענים שלאחרונה מתרבים מקרי ההתעללויות ולאלימות המופנים כלפי בנות צעירות יותר. ולכן החליטו שלא להסתפק בקיטנת הקיץ ושוקדים בימים אלה ממש על פיתוח תוכניות לילדים וילדות כבר מגיל 5 שיעסקו בשיפור הבטיחות האישית.