רבי נחמן מברסלב היה ידוע במעשיות אותן סיפר, אך ספק האם גם הוא ידע שאחרי מאות שנים תורותיו יהיו הבסיס לכמות רבה כל כך של מוזיקה.

כמובן שלצד החסידות המתחדשת מבית ברסלב וחברותיה, ממשיכה גם הפריחה של המוזיקה ה"חסידית" המוכרת יותר - בין אם אלו ילדי הפלא ובין אם אלו הפקות של מונה רוזנבלום ודומיו.

אז הבה נחדש ימינו כקדם - לחצו על כפתור ה-PLAY של הסגנון המועדף עליכם, ותמשיכו הלאה.

"מקדש מלך" / יוסף קרדונר

מעטים לא שמעו על יוסף קרדונר הנמנה על חסידי ברסלב, ומעטים עוד פחות הם אלו שלא שמעו את הלחן שלו לשיר המפורסם "שיר למעלות" שאף זכה לביצוע בפלייליסט הגלגלצי.

מאז "שיר למעלות" הפיק קרדונר בעדינות ובצניעות ארבעה אלבומים מיוחדים, מרגשים ולא פומפוזיים בעליל, והמגמה הזו נשמכת גם באלבום החדש שלו - "מקדש מלך".

קרדונר צירף עשרה שירים וניגון אחד עם טקסטים מקוריים ברוח תורת רבי נחמן מברסלב, במגוון רחב של סגנונות מוסיקליים ואפילו שילב את צורת ההגייה ה"עבריס". קשה להאמין שמי מהשירים הללו יגיע לפלייליסט הארצי, אך הם בהחלט מבטאים ערגה לריבונו של עולם, לגאולה, ביאת המשיח ועולם רוחני וטוב יותר.

אנקודטה מענינת היא השיר שפותח את האלבום - "שלח", המבוסס על ליקוטי מוהר"ן וליקוטי תפילות, כשמילות השיר אקטואליות באופן מפתיע:

"שלח לנו מנהיג אמיתי,

שלח לנו מנהיג רחמן,

שלח לנו רועה נאמן שיוכל לנהג אותנו ברחמים כמו משה רבנו.

ריבונו של עולם ברחמיך הרבים ובחסדיך הנפלאים תקרבנו למנהיג אמיתי,

ונזכה ע"י זה לאמונה אמיתית בשלמות.

ותצילנו ממנהיגים של שקר,

שנקראים נביאי שקר ונינצל ע"י זה מאמונות כוזביות... שלח...".

מחיר הדיסק ברשת חנויות גרינטק: 50 שקלים

אשירה / יצחק רווה

לא תאמינו מה שבת אחת במעזבוז - עיירתו הציורית של הבעל שם טוב, יכולה לעשות יצחק רווה, מצאצאיו של הבעש"ט ישב עם מספר חברים בתוכם הרב ארז משה דורון, רפאל הכהן, ישראל מאיר גבאי ועוד לסעודה שלישית. השירה והניגונים העלו את הנוכחים לעולמות עליונים, ומתוך כך נולד הרעיון פשוט ללכת ולהקליט וכך נולד האלבום "אשירה".

באלבום מגוון של קטעים - הניגון העדין סבא קדישא, שלדברי הזמר ירד לעולם בדרך מסתורית ומעניינת דרך דבורה חיה - בתו של יצחק בהיותה בת שנה, השיר יהיו לרצון שנוצר ברגע של פתיחת לב בהתבודדות, ומעל כולם שיר הנושא - אשירה, שהתפרץ אל תוך המציאות ברגע של אושר פתאומי תוך כדי קריאה אקראית בתהילים.

להשיג בחנויות המובחרות. הפצה ראשית: הינדיק הפקות.

על נהרות בבל / מידד טסה

ילד הפלא מידד טסה, כבר מזמן אינו ילד. הנער חגג את בר המצווה בשנה שעברה וכעת משיק לחנויות את אלבומו השני, הבוגר הרבה יותר.

באלבום החדש "על נהרות בבל", מנעד רחב של סגנונות משירים באידיש ובנוסח חסידי, ועד ל"קבלת עול מלכות שמיים" בעיבוד פיוטי מזרחי ובין לבין ניתן למצוא גם שירים ים- תיכוניים.

טסה ניחן ביכולת שירה ויש לו יכולת שירה בכל סגנון מוסיקה אפשרי - חסידי, מזרחי, תימני, ערבי, תורכי, יווני, אנגלי ואפילו מוסיקת ראפ בשפה שהמציא משלו. אביעד גיל מספר שהוא שוקד בימים אלו על הפקת אלבומים נוספים עם טסה, כמו סליחות במבטא ספרדי עממי, ואלבום שיחדש את השירים הישנים המפורסמים.

רמז דק למכה שהולכת ומתפשטת ניתן למצוא על עטיפת האלבום בה נכתב כי מי שצרב והשיג את השיר "על נהרות בבל" בדרך שאינה חוקית, יוכל לתקן את העוון באמצעות רכישה חוקית של האלבום החדש...

מחיר הדיסק ברשת חנויות גרינטק: 50 שקלים

"חתן התורה" / ברוך לוין

אומנם, המושג "חתן תורה" שייך לשמחת תורה דווקא, אולם גם במהלך ימי ההגבלה שקודם לחג אפשר וראוי לכל אחד מישראל לחוש את ההכנות כאילו הוא הוא חתן התורה. לקראת חג השבועות הבעל"ט יגיע לחנויות המוסיקה אלבומו השני והמשובח של ברוך לוין -"חתן תורה".

כמעט שנתיים לאחר אלבום הבכורה שהוציא את לוין לאור וזכני לגדל בנים, משלים יוחי בריסקמן, את העבודות על האלבום השני והססגוני. וכך, מתארחים לצדו מעבדים כמו יענקי לייב יעקב ריגלר, מונה רוזנבלו ועוד, כמו גם מקהלת הילדים האמריקאית "ישיבה בויס" המלווה אותו לאורך עשרה השירים.

רצועת הבונוס בדיסק כוללת מחרוזת ארוכה ששר לוין בלחנים שכתב לאומנים אחרים, ידועים וידועים פחות. לוין מוכר כבעל מוסיקה שאינה רעשנית ומתחברת היטב עם לומדי התורה, וגם באלבום זה, הוא מעדיף לשיר את לחניו בעצמו.