מליאת הכנסת אישרה טרומית ברוב גדול של 58 תומכים מול 12 מתנגדים הצעת חוק הקובעת כי ירושלים הינה בירת ישראל והעם היהודי. יוזם ההצעה, יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב שינה את חוק יסוד בו נכתב "ירושלים בירת ישראל" לכיתוב "בירת ישראל והעם היהודי".

"דווקא בשבוע בו חל יום שחרור ירושלים ובשנת ה-40 לאיחודה מחדש של ירושלים, בירת הנצח של מדינת ישראל והעם היהודי, באה הצעת החוק לבטא את מרכזיותה של ירושלים בחיי מדינת ישראל והעם היהודי", מסביר חה"כ אורלב. לדבריו, "הערגה לירושלים וראייתה כמרכז הוויתו של העם היהודי מאחדת את יהודי העולם באשר הם".

כמו כן תקף אורלב את חברי סיעת מרצ שהתנגדו להצעת החוק ואמר כי "עובדת היותה של ירושלים מרכזו של העם היהודי וההצדקה להיותנו כאן כמדינה יהודית, צריכה להיות מכנה משותף של כלל המפלגות הציוניות". "תתביישו לכם", אמר אורלב לחברי הכנסת ממרצ.

גם יפו חגגה לירושלים

מוקדם יותר השבוע קיימו אלפים מצעירי "האיחוד הלאומי" אירוע "ריקודגלי"ם ביפו, אירוע בו נכחו גם חברי הכנסת של המפלגה אורי אריאל וצבי הנדל. ביפו, אחת מהערים המעורבות בישראל, מתמודדים בשנים האחרונות עם מצב דמוגרפי בעייתי והתנכלויות מצד השכנים הערבים. האירוע הססגוני, נועד גם לחזק ולחבק את תושבי העיר.

"לצערי הגדול היום המאזן הדמוגראפי ביפו נחלש קצת בצד היהודי", מסביר חבר הכנסת צבי הנדל "אם אנחנו רוצים לתת קצת כוחות שלא ייבהלו מהשכנים הערבים ושיירצו להחיות את המקום חשוב להביא צעירים לרקוד, לשמוח ולחזק".

צעירי "האיחוד הלאומי" שארגנו את האירוע, דיווחו על היענות גבוהה לקריאה להביא את חגיגות יום ירושלים לערים ברחבי הארץ - יום ירושלים, הם מסבירים, הוא חגה של כל המדינה ושל כל העם.

יהודי יפו נתקלים כמעט מדי יום באלימות פיזית ומילולית, בדגלי חמאס בפומבי, בפגיעות מתמשכות ברכוש, בהטרדת נשים ונערות, בסיסמאות נאצה וצלבי קרס, בבניה ערבית פיראטית ובעסקים הסובלים מ"פרוטקשן". אלו חלק מהתופעות המתרחשות 5 דקות בלבד ממרכז תל אביב. התופעה חוזרת גם בערים כמו לוד, עכו, נצרת עילית, מעלות ורמלה וגורמות לבריחתם של תושבים יהודים רבים מערים אלו.

עקב כך, שמה לעצמה ההנהגה הצעירה של "האיחוד הלאומי" למטרה: להשאיר את הארץ יהודית. ההנהגה הצעירה פועלת לחיזוק קהילתי וחברתי בערים אלו, לפעילויות חברה ותרבות ולהגברת המודעות לבעיה. יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל ח"כ אורי אריאל, מקדם יוזמות כלכליות ועסקיות שימשכו לערים אלו זוגות צעירים, סטודנטים, מוסדות חינוך ואוכלוסיות מבוססות. במסגרת הפעילות, נערך כאמור גם מופע הריקוד גלים, זה השנה השניה.