האם חזרה התקווה לבנות השירות הלאומי? לשכתו של השר עמי איילון, הממונה על השירות הלאומי, הודיעה הבוקר לראשי האגודות להתנדבות כי בוטל הקיצוץ לשירות הלאומי במערכת החינוך, קיצוץ עליו הודיעה רק בשבוע שעבר שרת החינוך, הפרופ יולי תמיר.

על פי ההודעה של לשכת השר, בישיבה שהתקיימה הבוקר בלשכת ראש הממשלה בהשתתפות ראש הממשלה אהוד אולמרט והשר איילון, הממונה על השירות הלאומי, קיבל ראש הממשלה את בקשתו של איילון והנחה את מנכ"ל משרדו, רענן דינור, לוודא כי משרד החינוך יחזיר את התקציב שקוצץ למפעל השירות הלאומי ויאפשר לאלפי המתנדבות בשנת הלימודים הבאה לשרת במערכת החינוך.

עם זאת, יש לציין כי שרת החינוך, שהוזמנה אף היא לדיון לא הגיעה אליו, כך שגורמים רבים במערכת הפוליטית אומרים כי כדאי לחכות ולראות כיצד יתממשו הדברים בפועל.

נמנעה פגיעה אנושה

בקרב ראשי האגודות יש מי שבהחלט נושם לרווחה, "בזכות התערבותם של השר איילון ומנהלת השירות הלאומי, ברשות ד"ר ראובן גל, נמענה פגיעה אנושה במפעל השירות הלאומי, המפעיל למעלה מ 3100 מתנדבים ומתנדבות הפועלים במערכת החינוך ובסיוע לילדים מהחינוך המיוחד, ילדים משכבות חלשות ואוכלוסיות מיוחדות" אמר בעקבות הדברים ירון לוץ, סמנכ"ל "האגודה להתנדבות". לוץ אף הוסיך כי "אנו מקווים כי ההתגייסות של השר איילון, חברי ועדת החינוך של הכנסת, חברי איחוד לאומי- מפד"ל וגורמים נוספים מכל המערכת הפוליטית, תשמור על מעמדו של השירות הלאומי בישראל ותמנע בעתיד כל ניסיון לפגוע במפעל הממלכתי הזה".