"עיתון מצליח, ותיק ומבוסס לציבור הדתי באיזור מודיעין והסביבה מחפש בעלים חדש. לפרטים נוספים 0544-223778", ידיעה בזו הלשון התפרסמה בשבוע שעבר ברשת האינטרנט הפנימית של הציבור הדתי במודיעין.

מבירור קצר שערכו מספר אנשים הסתבר כי מדובר בעיתון "להב" המופץ אחת לחודש בציבור הדתי במודיעין ובישובי הסביבה.

המהלך הפתיע לא מעט מתושבי מודיעין, זאת מאחר ורק בערב יום העצמאות האחרון חולק גיליון ה-100 של העיתון, שכקודמיו זכה לתשומת ליבו של הציבור הדתי. "זה עיתון שיוצא פעם בחודש-חודשיים", אמר בשיחה עם כיפה איש תקשורת בכיר, תושב מודיעין, "וכשהוא יוצא הוא בהחלט נקרא על ידי רובו של הציבור הדתי בעיר".

מי שעומד מאחורי ההחלטה למכור את העיתון הוא יצחק תמיר, הבעלים והעורך של העיתון. גורמים במערכת "להב" מספרים כי אפילו חברי המערכת המקורבים לבעל העיתון לא שותפו בהחלטה ולא צפו אותה.

הסיבות לסגירתו של העיתון אינן ברורות. התמיהה על המהלך גדילה נוכח העובדה שבקרוב יזדקק הציבור, בלי ספק, לביטאון מהסוג הזה במערכת הבחירות הקרובה למועצת העיר, בה בוודאי ישחק הציבור הדתי הגדול שקיים במודיעין, תפקיד מרכזי.

מעבר לכך, גם מהבחינה הכלכלית מהווה הציבור הדתי במודיעין, שנחשב כבעל הכנסה גבוהה מהממוצע, יעד מבוקש. כך למשל, בעקבות הפתיחה הקרובה של קניון עזריאלי הגדול בעיר, תביא למצב בו בתי עסק רבים יזדקקו לפרסום כדי להגיע ישירות לציבור הדתי בעיר.

"היעלמותו של להב מנוף העיר ומהיישובים הרבים באיזורנו תותיר חלל ריק", אומרים במודיעין, "ולכן אין ספק שבמוקדם או במאוחר יתמלא החלל הזה, כשאולי זה אפילו יהיה להב עצמו, רק בבעלות חדשה".