הראשון לציון הרב מרדכי אליהו, הובהל היום שוב למחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים "שערי צדק" בירושלים. גורמים בלשכת הרב מספרים כי מצבו של הרב קריטי, ועל אף שמבית החולים לא נמסרה הודעה רשמית, גורמים רפואיים במקום אמרו כי מצבו של הרב אנוש.


כזכור, בתקופה האחרונה עבר הרב אליהו סדרת אשפוזים שהחלו בשביעי של פסח ונמשכו תקופה ארוכה, בה יצא ונכנס הרב לבית החולים. בתחילת השבוע הגיע הרב לבית החולים לבדיקות שגרתיות, בעקבות ניתוח המעקפים שעבר, ולאחר מכן נשאר להשגחה, והלילה חלה הידרדרות במצבו הרפואי.


מלשכתו של הרב הראשי, הרב יונה מצגר נמסר כי "הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר מבקש מכל בית ישראל לקרוא תהילים ולהתפלל לרפואתו של הראשל"צ הגאון רבי מרדכי אליהו שליט"א - הרב מרדכי צמח בן מזל. שנשמע ונתבשר בשורות טובות במהרה".

מבכירי רבני הציונות הדתית

כידוע, הרב מרדכי אליהו נבחר בשנת 1983 למשרת הרב הראשי הספרדי - כראשון לציון לאחר הרב עובדיה יוסף. הרב אליהו כיהן יחד עם הרב אברהם אלקנה שפירא, זצ"ל, שהיה הרב הראשי האשכנזי, זאת עד שנת 1993.

לאחר שסיים את תפקידו כראשל"צ, נודע הרב אליהו, יחד עם הרב שפירא, כאחד ממנהיגיו הרוחניים הבכירים של הציבור הדתי לאומי, כשגורמים רבים ממספר תחומים באים לקבל את עצתו בנושאים רבים.

לרפואת מרדכי צמח בן מזל טוב

שיר למעלות, אשא עיני אל ההרים, מאין יבוא עזרי

עזרי מעם ה עושה שמים וארץ, אל יתן למוט רגלך

אל ינום שומרך. הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל

ה שומרך, ה צילך על יד ימינך.

יומם השמש לא יככה וירח בלילה

ה ישמרך מכל רע, ישמור את נפשך

ה ישמור צאתך ובואך מעתה ועד עולם

(מזמור קכ"א בתהילים)