מידי שנה היא מגיעה, ספירת העומר, תקופת היובש של הלקוחות החתונות. עשו מה שעשו תלמידי רבי עקיבא, אבל דבר אחד בטוח הם לא חשבו שהם יגזלו חודש שלם של פרסנה לענף שלם.

כבר כמה שנים שתעשיית להקות החתונה שודרגה. היום כבר לא מספיק לקחת שניים שלושה נגנים יחד עם בחור שהדבר המוזיקלי היחידי שאפשר להגיד עליו זה שהוא הסכים לשיר בקול רב בפומבי. מספיק להעיף מבט ברשימת הלהקות הדתיות פה בכיפה, כדי לדעת שהשוק מתעורר. הלהקות החדשות מביאות איתם כלי נגינה עתיקים, מאמצות סגנונות מוזיקליים זרים, ודואגות לשחקני חיזוק במידת הצורך.

אין ספק שמי שפרצה את הדרך היתה להקת שלהבת, שמאז הקמתה הפכה למותג עצמאי שהתרחב מנישת החתונות גם לארועים והפגנות (בכל זאת אותו קהל). אחרי שבשנה שעברה הוציאה שלהבת את הדיסק הכפול לשולחן השבת, מנסה כעת הלהקה לשחזר את ההצלחה ומוציאה שני חלקים נוספים לסדרה. למרות גולת הכותרת של האלבום, לחן מיוחד לפיוט "השומר שבת" שכתב הרב ישראל מאיר לאו, ספק אם יצליח הדיסק הכפול לחולל את הסערה של קודמיו.

שלא כמו הדיסק הקודם, השירים הפעם הרבה יותר מזכירים את בית אבא, כולם גרסאות ישנות ומוכרות לאותם שירי השבת המוכרים שמלווים את שולחן השבת היהודי כבר שנים רבים. כמי שכבר שנים רבות מציע פרס לכל מי שילחין מחדש את הניגון הלעוס של "יונה מצאה בו מנוח", מצאתי את העיבודים משעממים מידי, והקרבתי את הדיסק לטובת המשפחה הבוגרת.

מזמור שיר ליום השבת / תזמורת שלהבת


האלבום השני שנחת על שולחני היה אלבומו של נתנאל קופרמן, שזהו דיסק הבכורה שלו. נתנאל גם הוא צאצא של להקת חתונות מפורסמת "ענבי הגפן של נתנאל", שהחליט לנסות את כוחו גם מחוץ לשוק החתונות ולהפיק דיסק עצמאי. הדיסק החדש מבוסס כולו על שירי החתונה המוכרים, כשהוא מארח לצידו כמה זמרים מפורסמים כמו ישי לפידות, מנדי גרופי, שלומי שבת ועוד.

למרות שבאופן עצמאי כל רצועה מהדיסק חביבה, נדמה לי כי האוסף של כולם ביחד זה לצד זה הוא אקראי לגמרי. החיבור בין שירים קצביים לשקטים עם סגנונות מוזיקה שונים, הוא ניסיון כושל להתחרות בשוק המטורף הזה של להקות החתונות. בשפה המקצועית היו קוראים לזה "מיתוג מבלבל".

נדמה כי במאמציו לקלוע לטעם הרחב של האוכלוסייה, התפזר נתנאל לכל עבר בניסיון לרצות את כולם, צעד שכמובן מועד לכשלון, שכן עדיף לקנות שני דיסקים טובים מאשר אחד מאכזב. ולטובת מי שמחפש לעצמו להקת חתונות בימים אלה נאמר: לכו תשמעו את הבחור בזמן אמת - הוא הרבה יותר טוב.

הלקה / נתנאל קופמן


אין דבר שגורם לי אושר כמו לראות מישהו שקצת חשב מחוץ לקופסא. ואכן לא היה מאושר ממני כשקיבלתי לידי את הדיסק הכפול של להקת שלהבת. החברה הצעירים התעלו על כולם, ובמקום ללכת על אריזה שבלונית של דיסקים כפולים, החליטו בצעד של גאונות להצמיד את הדיסקים זה לזה, ולחבר ביניהם בתמונה אופקית אחת ארוכה, תאוה לעיניים.

בתחילה סברתי שאין בדיסק ממש, וזוהי רק אשליה שנוצרה מכך "שכלים נאים אכן מרחיבים דעתו של אדם", והעובדה שלא הצלחתי לגלות כיצד נעשתה החלוקה של השירים בין הדיסקים, רק תרמה לכך. אך כנראה שאחרי שבוע שלם שהדיסק הצליח להחזיק אצלי באופן קבוע בפלייליסט, הבנתי שהוא כנראה פשוט טוב, והאלבום הכפול הצליח לפרוט על נימי הנפש הנכונים. השירים הקלילים שנבחרו, המעברים החלקים בין הרצועות - הצליחו להעלות חיוך על שפתי ולהשרות בין רגע את אווירת החתונה באוויר.

זה לא משנה אם אתם מתכננים חתונה, או שאת שלכם כבר עברתם (כידוע, אין ממש שלב ביניים), את הדיסק הזה אסור לכם להפסיד. אין ספק שהדיסק הזה עושה שמחה גדולה בשמיים.

שמחה גדולה בשמיים / להקת שלהבת