אנשי "הקרן למורשת הכותל המערבי" אינם זוכרים חגיגות בר מצווה כה רבות, של אנשים מהארץ ומהתפוצות, שהתקיימו במקביל תוך יום אחד ברחבת הכותל המערבי.

מתוך אותם 300 בר מצוות, 180 התקיימו בסיועם של אנשי הקרן למורשת הכותל, זאת במסגרת פרויקט של הקרן המסייע לכל משפחה לחגוג בר מצווה ברחבת הכותל המערבי. את המשפחות שותפות בפרוייקט מלווה "דייל" מיוחד המסייע בהנחת התפילין, תפילה, קריאה בתורה וארגון החגיגה ללא תשלום.

בנוסף לחגיגות אלו, עוד למעלה ממאה בר מצוות התקיימו באופן עצמאי בעמצאות המשפחות בעצמן.

כולם מוזמנים

גולת הכותרת של שלל החגיגות הייתה ללא ספק בר מצווה משותפת ל-23 ילדים משדרות ומיישובי עוטף עזה, שאורגנה על ידי משפחת פאליק ממיאמי.

משפחת פאליק שבאו לחגוג בר-מצווה ביום העצמאות ה-60 למדינה לילדם שמוליק, בחרו לחגוג את העלייה לתורה של בנם יחד עם עוד 23 ילדים וחילקו להם טליתות ותפילין, כשלפני הטקס הילדים נפגשו עם סופרי סת"ם וראו את כתיבת התפילין, ולאחר מכן התכנסו עם בני המשפחה לסעודה ולחגיגה באולם שליד הכותל המערבי.

יש לציין כי שמוליק עצמו נבחר להדליק משואה בשם ילדי התפוצות בטקס יום העצמאות.

רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ, הביע סיפוק מעליית כמות הילדים החוגגים בר מצווה ליד הכותל המערבי, כשהמדובר הן בילדים מישראל והן בילדים מחו"ל, דבר המצביע, לדעתו, על החיבור העמוק של כולם לירושלים ולכותל המערבי.

"אין מקום יותר מתאים לחגוג בר- מצווה מאשר הכותל המערבי, מקום בו מתחבר ילד יהודי עם שרשרת ומורשת הדורות, מקום המהווה המרכז היהודי הגדול ביותר, מקור העוצמה והתקווה של העם היהודי" אמר הרב רבינוביץ, "ואני מזמין את כל ילדי העם היהודי לבוא ולחגוג בר- מצווה ליד הכותל המערבי".