האם השנה צפויה עדנה לשלל עגלות ה"סופר" כמו גם לבעלי מגרשי הבניה?

לגולשי כיפה הביטוי "ספירת העומר" הינה תקופה בה אסור לשמוע מוזיקה ולהתגלח, הרצון שלא לשכוח לבצע את הספירה והשאלה המיתולוגית "כמה היה אתמול?" שמעידה שלספור עד 49 זה יותר מסובך ממה שחשבנו.

לעומת זאת, עבור הילדים הצעירים יותר מדובר בתקופה המתאפיינת במצווה חשובה הרבה יותר - איסוף אינסופי אחר כמות העצים הגדולה ביותר בשביל מדורה מולה הם ישארו ערים כל הלילה. כידוע, גם בקרב אחינו החילונים ישנה הקפדה גדולה על הנושא, וכך ניתן לראות את שיירות הנמלים של ילדים הסוחבים, תרתי משמע, עצים וקרשים מכל הבא ליד.

אלא שהשנה, בכדי לצמצם את כמות הפגיעה בעצים, בצמחיה וגם בבעלי מגרשי הבניה להם נעלמות לא מעט רפסודות בניה, החליטו השנה במספר עיריות להקדים רפואה למכה ולהציע לתושבים עץ לשריפה במדורות.

נא לא לפגוע בעצים

כך למשל מציעה עיריית רעננה לתושבים עץ למדורות. את העצים ניתן יהיה לקבל בימי שלישי, רביעי וחמישי 1-3.5 ברחוב הפעמונים (מול בית מספר 10) בפינת הרחובות המחתרות-עציון. בעירייה אף אומרים כי "אנו חוזרים ומבקשים לכבד את רכוש הפרט ולא לקחת עצים מאתרי בניה וממקומות לא מורשים".

בעיריית אשקלון נוקטים אף הם בצעדים דומים, כשמקור העץ המוצע לציבור הוא מגיזום עצים המתבצע במשך כל השנה בכל חלקי העיר. לדברי אנשי העירייה לקראת ל"ג בעומר חוששים כי הפגיעה בעצים בעיר תגדל, בשל איסוף העצים והדלקת המדורות במקומות כמו חורשות ופארקים. מהאגף לאיכות הסביבה נמסר כי "ברחבי העיר נטועים אלפי עצים צעירים ולהם סמוכות לתמיכה וחיזוק, והציבור מתבקש לא לאסוף הסמוכות ולא לפגוע בעצים. כמו כן, אנו מזכירים לציבור כי שריפת עץ לבנין ופלטות המכילות דבק, פורמייקה וצבע מזהמים את האוויר ומזיקים לבריאות".ובעקבות כך אגף חזות פני העיר ואיכות הסביבה מרכזים עצים למדורות ל"ג בעומר לנוחיות התושבים בשני מגרשים.

בעיריית אשקלון אף מזכירים כי חל איסור מוחלט על הדלקת מדורות בליל ל"ג בעומר, ובכל תקופה אחרת בשנה, בשטחים הירוקים כמו: חורשות, שדרות, פסי ירק, על הדשא ובמגרשי משחקים. הדלקת מדורות מותרת רק במגרשים ריקים ובשטחים שאין בהם סכנת שריפה.

בעירייה מזהירים כי לפני החג ובמהלכו תקיים העירייה סיורים למניעת נזקים ופגיעה בתשתית. העוברים על הוראה זו צפויים לקנס. כמו כן, הם מבקשים מהציבור כי בכל מקרה של פגיעה בעץ, בצומח או בתשתיות עירוניות, הציבור מתבקש להתקשר למוקד העירוני 106 ולדווח - 24 שעות ביממה.