מה שהיה במקור חג של יוצאי עדות צפון אפריקה, הפך לחג כלל לאומי. 1.8 מיליון מופלטות בכ-100,000 בתי אב, זה ההספק המרשים שהציגו אירועי המימונה השנה, שכללו כמיטב המסורת גם אירוח של אנשי ציבור ופוליטיקאים לא מעטים.

נשיא המדינה, שמעון פרס, היה אורח הכבוד בחגיגת המימונה המרכזית בירושלים שהתקיימה בבית הכנסת הגדול על ידי ארגון קהילות יוצאי צפון אפריקה וברית יוצאי מרוקו ועמדה בסימן 60 שנה לעצמאות ישראל. יחד עם הנשיא נכחו במקום גם ראש העיר ירושלים, אורי לופוליאנסקי והרב הראשי הספרדי לישראל, הרב שלמה עמאר.

הנשיא פרס אמר למאות החוגגים כי "העדה המרוקאית עשתה חג שהאשכנזים התנפלו עליו והוא הפך לחג של כולם. המימונה מסמלת את רצוננו העמוק באחדות העם, אחדות של לבבות ושל רצון טוב והכנסת אורחים לבבית", כשאת סיים הנשיא בברכה המסורתית "תרבחו ותסעדו".

יש לציין כי מספר ימים קודם לכן ערך הנשיא ביקורי חג אצל הרב עובדיה יוסף ואצל הרבנים הראשיים לישראל יונה מצגר ושלמה עמאר. במהלך הפגישות הציג הנשיא את 3 היוזמות המרכזיות אותן הוא מעוניין לקדם - הוצאת הציבור החרדי ממעגל העוני, יצירת אחדות רבה יותר בעם בין דתיים וחילוניים לקראת יום העצמאות שתכלול יציאה למסע ציבורי בעניין, ויוזמה השלישית לפעול להקמת ארון הספרים היהודי. הנשיא המדינה קיבל את ברכת הרבנים ליוזמותיו.

"תרבחו ותסעדו" בגבעת שמואל

לצד החגיגות המרכזיות התקיימו גם אירועים מקומיים במספר ערים. כך למשל משפחת דהן מגבעת שמואל פתחה את ביתה לרגל חג המימונה, כשבעלי הבית עמרם ותמי דהן הכינו מופלטות שגולגלו בשלל מילויים מתוקים: חמאה, דבש, ריבה, ושוקולד. שולחנות עמוסים מתוקים כמסורת יהודי מרוקו קשטו את חלל סלון ביתם, ומוסיקה מרוקאית הנעימה למשתתפים.

בין האורחים היו ראש העיר, זמיר בן ארי ורעייתו ומ"מ ראש העיר ונציג המפד"ל, אברהם גולדברג,שלאחרונה הכריז על התמודדותו לתפקיד ראש העיר.

ממחקר שוק שנערך על ידי אתר המסעדות והאוכל 2eat עולה כי כ-7% מאירועי המימונה הינם אירוח המוני של למעלה מ-100 איש, כדוגמת האירוע שנערך בגבעת שמואל. נתונים נוספים בסקר מגלים כי יאכלו במימונה כ-1.8 מליון מופלטות, בכ-100,000 בתי אב בישראל, אך מצד שני רק באחוז אחד מהמסעדות בארץ יגישו מופלטות או מעדנים מתוקים מיוחדים המסמלים את חג המימונה.