בוועד ישובי גוש קטיף מצאו דרך מקורית להנחיל את מורשת "גוש קטיף" גם לדורות הבאים, על מנת שחבל הארץ הפורח שנחרב לא ישכח. לכבוד חג הפסח יזמו ויצרו בוועד חבילת משחקי קופסא לילדים הכוללת שני משחקי פאזל, משחק רביעיות, ובאופן סמלי גם את "משחק הזיכרון".


לדברי אנשי הוועד, תפקידם של המשחקים להעביר לילדים את נופי גוש קטיף ואת הרוח המיוחדת שפעמה באותו חבל ארץ, "המשחקים יוצאים כדי לאפשר להנציח ולשמר את זיכרון גוש קטיף באופן חי יותר אצל הילדים והנוער". בפן נוסף מקווים בוועד שהמשחקים יעזרו לילדים הקטנים יותר שגדלו בגוש להתמודד עם הזכרונות שאצורים בתוכם מביתם שנחרב, "ילדי גוש קטיף מתמודדים יום יום עם הזיכרון ועם המציאות הקשה שנכפתה עליהם מאז גורשו מביתם לפני יותר משנתיים וחצי", אומרים בוועד, "מעבר להנאה שבמשחק, המשחקים נועדו להוות כלי איתו יוכלו הילדים להתמודד עם הזיכרון של חייהם בגוש קטיף".


המשחקים שיצאו כוללים בעיקר תזכורות מתמונות נופי הגוש, אך לצד זה גם נותנים טעימה מההווי והחיים שהיו במקום. בחבילה ישנם שני פאזלים - פאזל תמונות של כל בתי הכנסת של גוש קטף, ופאזל נוסף על החקלאות במקום, כשלצד שני הפאזלים ישנו משחק זיכרון בשם "נזכור ונחזור" שלושה משחקים עם תמונות מרהיבות מנופי המקום.

אל השלושה מצטרף גם משחק "רביעיות גוש קטיף", הכולל קטגוריות כגון "פעילויות תרבות" בה יש, בין השאר את חגיגות יום העצמאות ההמוניות וטורניר הכדורסל, "חיים בצל הטרור" בו יש גם את הפצמ"ר, הפיגוע באוטובוס הילדים בכפר דרום ועוד נושאים נוספים מהווי הגוש.


"ועד המתיישבים עוסק בלי הפסקה מאז הפינוי בצד השיקומי של מפוני גוש קטיף, ולאחרונה שמנו לעצמנו מטרה נוספת והיא לתעד ולשמר את מורשת גוש קטיף תחת הסיסמא לזכור ולחזור ", אומרים בועד מתיישבי גוש קטיף שיזם את הפרויקט המיוחד. "מאז יזמנו מספר פרויקטים, שכל אחד מהם פונה לשכבה אחרת באוכלוסיית המפונים ובחברה הישראלית. הפעם לקראת חג הפסח התמקדנו בשכבת הילדים, מתוך מטרה שהילדים לא ישכחו, לא את נופי גוש קטיף ולא את הרוח המיוחדת שפעמה באותו חבל ארץ".

מחירם של המשחקים נע בין 25 שקלים (הפאזלים והרביעיות) לארבעים שקלים (משחק הזיכרון), ולהזמנות ניתן להתקשר למספר: 0545684341.