ועדי ההורים בארבעה בתי ספר ממלכתיים דתיים בפתח תקווה, הודיעו כי הבוקר ינעלו שערי בית הספר ולא תתאפשר כניסתם של המורים והתלמידים. המדובר בבתי הספר מורשה, מעלות-חיים, כפר-גנים ונצח שלדברי ההורים ישבתו מחר שביתה מלאה ולא יתקיימו בהם לימודים.


הסיבה לשביתה נעוצה בדרישתם של ההורים מעיריית פתח תקווה, לדאוג לכך שקליטתם של ילדים יוצאי אתיופיה תתקיים בכל בתי הספר בעיר, כולל בבתי הספר הפרטיים שעליהם יוצא עיקר הקצף. טענתם המרכזית של ועדי ההורים היא כי קליטתם של תלמידים יוצאי אתיופיה אך ורק במערכת הממלכתית דתית מכבידה על בתי הספר, ומן הראוי היה כי יהיה שיוויון בנטל בו ישאו גם בתי הספר הפרטיים.


בהודעה שנשלחה לאחרונה להורים מטעם "ועד הפעולה" נכתב כי "יותר משנתיים, בתי הספר הפרטיים (דתיים, חרדים וש"ס) מסרבים לקלוט ילדים יוצאי אתיופיה. עיריית פתח-תקווה אינה עושה דבר כדי לשנות מציאות קשה זו. בתי הספר הממלכתיים-דתיים בפתח-תקווה, קולטים מזה שנתיים למעלה משמונה מאות ילדים יוצאי אתיופיה, מתוך אחריות למשימה הלאומית של קליטת עלייה ואהבת ישראל. בימים אלה נקלטות בפתח-תקווה מאות משפחות עולים יוצאי אתיופיה. למרות זאת, בתי הספר הפרטיים, הנתמכים במיליוני שקלים על-ידי מדינת ישראל והעירייה, מסרבים לקלוט ילדים אלה". למעשה כבר במשך הימים האחרונים נערכות מספר שביתות מקומיות, בבתי ספר שונים, לעיתים למספר שעות, והחל מהבוקר מאיימם ההורים בשביתה ללא הגבלת זמן.


עם זאת, גורמים במערכת החינוך בעיר מביעים ספק בהצלחתה של השביתה "המורים מחוייבים על פי חוק להגיע לבתי הספר, ולא תהיה להם ברירה אלא לעשות את זה, כך שהצלחת השביתה תלויה רק בהורים. אני בספק כמה הורים ישארו עם ילדיהם בבית מיוזמתם, במקום ללכת לעבודה, מה גם שאנחנו ערב חג הפסח". לדברי אותו גורם ספק גדול האם השביתה תצליח לשנות משהו, "אני מבין את הבעיה של ההורים, אבל כיום התמיכה של הרשויות בבתי הספר הפרטיים נעשית על פי "חוק נהרי", כך שאין לעירייה כל שליטה על התקציבים שמועברים לבתי הספר, ועל כן אין לה אפשרות לחייב אותם לקלוט את התלמידים האתיופים".


על אף שהשביתה באה, לכאורה, על מנת לסייע לתלמידים האתיופים, ב"אגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה" לא מתלהבים מהמהלך, בלשון המעטה. "יוזמת ועד ההורים בפתח תקווה מגונה ואינה שונה כהוא זה מהתנהגותם הנלוזה של המוסדות הדתיים הפרטיים שמסרבים לקבל יוצאי אתיופיה לבית ספרם", אומר אבי מספין, דובר האגודה, "כיצד ההורים היו חשים אילו היו משביתים בתי ספר בטענה שילדיהם שלהם אינם שייכים לקבוצה מסוימת ואינם רצויים? "ההחלטה להשבית את בתי הספר בכדי למנוע מהתלמידים יוצאי אתיופיה להתקבל לבתי הספר גם בשנה הבאה, אינה פותרת כלל את הבעיה בעיר, אלא מרחיבה את שיטות ההפליה ומעידה על חשיבה גזענית של יזמיה".


מספין אף תוקף את מוסדות החינוך הפרטיים ואומר כי "מוסדות אלו מחנכים אלפי תלמידים - הדור הבא של אזרחי המדינה - שיש תלמידים שווים יותר ושווים פחות. המסר המועבר להם הוא שיוצאי אתיופיה אינם שווים להם ולכן אינם רצויים. בין אם המוסדות הדתיים הפרטיים מתוקצבים מהמדינה ובין אם לאו, הם מחנכים דור חדש על מצע האפליה והגזענות".