הבדיחה מספרת כי בערב פסח נשברה לאחד מתושבי בני-ברק האסלה, ובזמן שהלך ברחוב עם האסלה החדשה אותה רכש שאלו אותו העוברים והשבים "פסקו שצריך?".


גם בעיריית בני ברק מכירים את ה"חומרות" המתווספות חדשים לבקרים, והחליטו להיערך בהתאם, ולקראת חג הפסח הגיעה העירייה לסיכום עם חברת מקורות על כך שמי השתייה שיסופקו לבתי התושבים בבני-ברק יגיעו אך ורק ממי קידוחים בראש-העין, ולא מהמוביל הארצי.


מזכיר העירייה ודוברה, אברהם טננבוים, מסר כי מאחר ולדעתם של גדולי תורה היה חשש לתערובת חמץ מומס במימי הכינרת, הוחל בבני-ברק במי בארות מקומיות בלבד בחג. אולם, מכיוון שמי הבארות הללו אינם מספיקים לכלל האוכלוסייה, הוחל בהסדר לשימוש במי קידוחים, בפיקוח תברואי הדוק כמקובל לגבי כלל מי המוביל הארצי.


כמו כן, מהעירייה נמסר כי "ביום שלפני ערב חג הפסח ישאבו גדולי האדמו"רים והרבנים מים שלנו ממימי בארות מקומיות בבני-ברק, כדי להשתמש בהם לאפיית מצות מצווה בערב החג עצמו. המקום שנקבע למטרה זו הוא ברחוב הרב גרוסברד, פינת רחוב חזון-איש, ע"י מגדל המים".


בנוסף להיערכות בנושא המים, עומדת עיריית בני ברק להשקיע כשני מליון ש"ח בפעילות מתוגברת לניקיון העיר לקראת חג הפסח, זאת בהתאם להנחיותיו של ראש העיר, הרב ישכר פרנקנטהל.


ראש העיר בשיתוף חבר הנהלת העירייה וראש אגף התברואה, הרב יעקב וירזבינסקי, דאגו כי יוכנסו לשירות האגף עשרות משאיות ומנופים נוספים, וכמו כן יתווספו משמרות רבות של עובדים נוספים. פינוי הפסולת מתבצע בתקופה זו מידי יום ביומו, בניגוד לשלוש פעמים בשבוע בשאר תקופות השנה, כשעל הפעילות הנרחבת מפקח נתנאל נחום, מנהל האגף וצוות האגף. בערב שבת שלפני חג הפסח יציב האגף עשרות רבות של מיכלים מיוחדים בחמישה אזורים ברחבי העיר, כדי שניתן יהיה לבער בהם את החמץ. לקראת צהרי היום יפונו המיכלים, כדי שלא יישארו גושי חמץ בכל אזורי העיר.


בד בבד הוגברו האכיפה והפיקוח כדי למנוע מצב של הוצאת פסולת שלא בזמני הפינוי. משום כך, נקבעו זמני פינוי לעסקים בימי חול בין השעות 8-7 בערב ובערבי שבתות בין השעות 1-12בצהריים. המפנים שלא בשעות שנקבעו יקנסו בקנסות כספיים גבוהים.


בפעילות נוספת לקראת חופשת חג הפסח ו"בין הזמנים", יצאה מחלקת התחבורה שבאגף תשתיות ופיתוח של עיריית בני ברק בקריאה לציבור הנהגים לנהוג עפ"י הכללים, ובייחוד שלא לנהוג במהירות מעל למותר ולהקפיד על מתן זכות מעבר לחוצים את הכביש. הולכי הרגל, ובייחוד התלמידים והוריהם נקראו לחצות את הכביש רק במעבר-חצייה ובהתאם להנחיות.


בעירייה אף מוסרים כי "כבר פסקו גדולי ישראל, ובהם הגאון רבי יצחק יעקב וייס זצ"ל, גאב"ד העדה החרדית ורבני ידועי-שם אחרים, כי לחוקים אלו יש דין של חוקי התורה, משום "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", והעובר על חוקי התנועה והבטיחות עובר גם על חוקי התורה".