פסטיבל "שף תאכל כשר" יצא לדרך זו הפעם השלישית, אלא שהעיר היחידה לה אין נציגות משמעותית היא ירושלים. כנראה שאין צורך לעודד בעיר הקודש את צרכני המטבח הכשר, אז בלית ברירה נסענו לגוש דן, שם כל שנה עוד מסעדה "מגלה את האור", עוברת הליכי גיור, והופכת לכשרה.

את אירוע הפתיחה של הפסטיבל אירחה מסעדת "טריאקי" בקריית אריה בפתח תקווה, לשם נסענו כדי להנות מתפריט עשיר ומגוון, שיעלה לבאי הפסטיבל 79 ש"ח בלבד. המסעדה מוקפת במפעלי ההיי-טק, ומשם היא מושכת את קהל הלקוחות לארוחות הצהרים העסקיות. כידוע, גם אחוז זעום של דתיים יכול לחייב מקום עבודה לשלוח את עובדיו למקום כשר, ונראה שזו הסיבה לפריחת המסעדות הכשרות באזור, גם עבור מי שעוד לא גילו את האור.

המנה הראשונה היתה של מסעדת "סלסה" בפתח תקווה בניצוחו של שף שי לרנר, והיא כללה את לחם וסלטי הבית. הלחם היה טרי וחם כמו שצריך, והסלטים היו טעימים, אם כי מוכרים - סלטי חצילים וחומוס-טחינה במספר וריאנטים, ונציין לשבח את סלט הבטטות המתוקות.

יחד עם סלטים אלו הוגש סלט "סאן גמנין" של שף אלי בבאגי ממסעדת "אלפרדו" בפתח תקוה, שגם אם לא התאפיין ביותר מדי מעוף, הרי שהוא היה עשוי היטב וכלל פטריות מוקפצות בשום, יין ופסטו, על מצע חסות, עגבניות שרי ואגוזי קליפורניה.

המנה הבאה, היתה פלטת סושי נדיבה ומגוונת, של רולים ממולאים במגוון דגים, ובמספר שיטות גלגול. אין סייד אאוט, נגירי ועוד, וכמי שמכורים לסושי, התענגנו על כל ביס. מי שטעם הסושי זר לפיו, הפסטיבל הוא הזמן הנכון להתוודע לטעם זה, במיוחד כאשר מדובר בסושי המצוין של שף עופר אגסי ממסעדת טריאקי, בלוויית הוואסאבי והסויה. המנה לוותה בגזר שנחתך באופן אומנותי לצורת שושנה, דבר שהוליד את ההרהור הפילוסופי על תכלית עמל האדם, היורד לטמיון בשני ביסים עצבניים.

לתבשיל הקדרה של שף דודו חודדה ממסעדת "אורו" במושב גאליה, כבר הגענו מפוצצים מסושי שהוגש בכמויות נדיבות. התבשיל הורכב מכבש וערמונים, והיה נראה מוקפד ומושקע. עמיתינו מהעיתון הש"סניקי "מיום ליום" התענגו על תבשילים אלו במיוחד, מאחר ואלו הזכירו להם את המטבח של אמא. אנחנו שרגילים לקוסקוס אינסטנט משקיות טענו שהקוסקוס תפל, אבל אנחנו מושכים את התלונות אל מול חוות הדעת של הקולגות שאמותיהם מפוררות סולת על סיר של אדים, שטענו שהקוסקוס מצוין.

במקביל לטשנו עיניים גם לאנטריקוט הגחלים הלוחשות הרך והעסיסי שהוגש בצורת מדורה, וגרם לנו להרגיש כמו בסט הצילומים של שף סטפן. מצד שני, נראה היה שיש חוסר פרופורציה בין האיבזור מסביב, וכמות הבשר הקטנה יחסית הנמצאת על השיפוד.

לסיכום, "שף תאכל" מציעים מבצע משתלם מאוד, כשבעבור סכום שהרבה פעמים לא מספיק אפילו לעיקרית, תקבלו גם מנה ראשונה ואחרונה. נקווה שזה לא יתבטא באיכות ובגודל של המנות, וכך נהנה כולנו מדריסת רגל במקומות שביום-יום קשה לנו (כלכלית) להיכנס.