כמות הגולשים עם כיפה עומדת לגדול משמעותית בזמן הקרוב. אתמול (יום ג), הושק רשמית אתר האינטרנט של ספקית האינטרנט החרדי "קו ונקי", מבית היוצר של "אינטרנט רימון", וכך יצא לדרך האינטרנט החרדי בהכשר "הרבנים שליט"א".

"קו נקי" הינו ספק אינטרנט יחודי, העולה בימים אלו כפיילוט של "וועדת הרבנים לענייני תקשורת", וועדה שהוקמה בכדי למצוא פתרון לאנשי הציבור החרדי הנזקקים לשירותי האינטרנט. באתר האינטרנט של החברה מודגש בכל עמוד כי "כפי הידוע דעת גדולי ישראל היא כי השימוש באינטרנט הוא אך ורק לצורך פרנסה בלבד", ועל בסיס תפיסה זו נבנו גם ארבעת מסלולי הגלישה: "מייל בלבד", "רשימה אישית", "שימושון" ו"שימושון מורחב".

מסלול ה"מייל בלבד" מציע שימוש אך ורק לשרותי הדואר האלקטרוני, ללא חשיפה לאינטרנט, כשמסלול ה"רשימה אישית" דומה לו, אך מאפשר גלישה גם לאתר בודדים לאחר שבקשת הלקוח תעבור את אישור הרבנים.

גם שני המסלולים הנוספים מבוססים על שיטת ה"רשימה לבנה". מסלול ה"שימושון" מכיל אתרים שנבדקו ואושרו לצפייה על ידי הרבנים לשימוש בסיסי אינפורמטיבי, כגון אתרי משרדי הממשלה השונים, בנקים, מזג האוויר, תחבורה ציבורית וכדומה. מסלול ה"שימושון מורחב" מאפשר ללקוח להוסיף אתרים השייכים לתחום עיסוקו (גרפיקה, נדל"ן, חוק ומשפט, חינוך מיוחד, השקעות ומסחר ועוד), והם יאושרו לשימוש לאחר בדיקת נציג הרבנים במערכת "קו נקי".

לא יגיעו ל"כיפה"

מי שעומדת מאחורי הפיתרון הנוכחי היא "אינטרנט רימון", בה שוקדים כבר מספר חודשים על הרחבת פעילותם במגזר החרדי. עם זאת, גורמים בעולם האינטרנט הדתי מצננים את ההתלהבות "הפורטל של קו נקי מיועד לחרדים שהשימוש שלהם באינטרנט דל", אומרים אותם גורמים, "זה לא הכיוון שאנחנו ואפילו חלק מהרבנים מאמינים שהשוק הולך אליו. זהו בעצם מעין שרות פשרה מינימלי שלגביו הרבנים מוכנים לתת איזשהו אישור כללי".

אגב, על פי הרושם שעולה מהמסלולים אותה מציעה "קו ונקי", את הכתבה הזו, כמו כל עמוד אחר באתר "כיפה", הגולשים שלהם לא יפגשו.