איך אתם אוהבים את מוזיקת הפורים שלכם? אם אתם מתחברים לדברים קלאסיים יותר, תלחצו על ה-PLAY של "חרבונא זכור לטוב", ואם אתם מעדיפים עיבודים אלקטרוניים אז "ליהודים" הוא הבחירה הנכונה. אז לפני שאתם מתחילים לקרוא, בואו ותכנסו לאווירה.

מוסיקה, כמו היין משתבחת ככל שעובר הזמן, ולכן לא פלא שיוסי דיין בחר לקרוא לאלבום החדש לפורים אותו הוא מגיש - "יין מלכות" (הפצה ראשית: הינדיק הפקות). האלבום מכיל ריקודים ללא הפסקה, ובו כמעט שעה של ניגוני פורים משמחי לב (ללא שירה) עם הכלייזמר הירושלמי הנודע שמואל נוימן (קלרינט, סקסופון ובוזוקי) שאליו מצטרף המעבד החסידי יוסי דיין.

החסרון הבולט של "יין מלכות" הוא בכך שמשום מה החליטו שלא לחתוך את הדיסק לרצועות וכך למעשה כל הדיסק הוא רצועה אחת ארוכה של נעימות החג. מצד שני, זה אחלה דיסק שירוץ בזמן שאתם שותים לשוכרה בסעודת החג

את האלבום ניתן להשיג בחנויות המובחרות.

אם מנגינות בלבד לא מספיקות לכם, אז "פורים דאורייתא" הוא הדבר בשבילכם. שלום רוחמקין, אברך צעיר, גייס את שלמה ברונר ויחד הם ייצרו מחרוזת ארוכה ומלאה של כל ניגוני פורים בליווי מקהלה ישיבתית, עם כל השירים הידועים ומלאי השמחה.

פורים דאוריתא הוא דיסק איכותי - מוזיקת פורים קלאסית על כל המשתמע מכך (השירים והמנגינות), ומי שמחפש מוזיקת רקע לפורים זה הדיסק בשבילו. הדיסק מזכיר מאוד את הלהקות הישיבתיות שמנגנות במן הסעודות. זה גם הדיסק שאתם כפי הנראה תשמעו אם תסתובבו ברחובות בני ברק וירושלים, שם הוא יתקוף אתכם מעל גבי המכוניות המנגנות ברחובות העיר "בו ביום".

מחיר הדיסק ברשת חנויות גרינטק: 50 שקלים

אם אתם מחפשים משהו קצת יותר מיוחד ויש לכם לב חזק, אז "בדרך לפורים", אלבום חדש שיוצא לקראת פורים תשס"ח מבית היוצר ובהפקתו של שימיקס, הוא הדיסק בשבילכם. שירי פורים וקטעים שמחים אחרים נקבצו לאלבום אחד בסגנון שמזכיר את סדרת "בחצי הלילה". הרצועות באלבום זה מבוססות על שירי פורים ידועים בקצב אלקטרוני בליווי שירה ומקהלה, כשאת העבודה על האלבום עשו תלמידים בישיבת דרך ה בה לומד שימי גרוס, המפיק, וההפקה המוסיקלית שייכת לאפי אדלשטיין.

מעבר לשירי פורים הרגילים מכיל הדיסק גם מחרוזת שירי ברסלב, ניגונים מוכרים שעברו "שיפוץ" פורימי והברקות שמחות נוספות ועוד כמה "יציאות". הדיסק בהחלט יעשה טוב לכל מי שהיה מעדיף להחליף את להקות הפורים הישיבתיות ב-D.J תורני.

מחיר הדיסק ברשת חנויות גרינטק: 50 שקלים

ולסיום, צופר קטן עבור הילדים, או הילדים בנפשם.

ערוץ מאיר לילדים, מבית היוצר של "מכון מאיר", פותח השבוע בשידור סדרת תכניות חדשה לפורים המוגשת על ידי אסי צובל וטוביה רוזנפלד, צמד השחקנים חביבי הילדים. הסדרה, בת 5 פרקים, בנויה כסדרת מתח בהמשכים המשלבת עניין וידע נרכש, עוסקת בנושא השמחה ומלווה בפינות מעניינות המסייעות בהרחבת מושגי הילדים על השמחה. התכניות הינם פיתרון לא רע עבור מי שרוצה מדי פעם לפנק את הילדים בסדרה לצפייה, אך מצד שני רוצה להיות בטוח כי לא יחשפו לתוכן בלתי ראוי.

לצורך שידור הסדרה החדשה אף חנכו בערוץ מאיר בימים אלו אולפן שידורים חדש ומשוכלל.

בתכניות הילדים של ערוץ מאיר ניתן לצפות באתר מכון מאיר: www.machonmeir.co.il