קשה שלא לקשר בין ההצגה התקשורתית הרחבה של הנהנתנות בחייו של בנימין נתניהו, לבין תפיסותיהם הפוליטיות של העוסקים בכך. במאמר שמפרסם הבוקר הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה, באתר הישיבה, הוא מנסה לדון ביחס האמיתי השורר כיום בין נהנתנות לבין מנהיגי הציבור כיום.

נראה כי הרב שרלו איננו מוצא את עצמו בתוך אותו גל עכור של אנשי תקשורת התוקפים את נתניהו על מעשיו "אמנם, מנהיגים אינם חסינים מביקורת...אולם גם מנהיגים ראויים להגנה מפני הרשע והעוול, וכדי למרוח את שמם כמושחתים יש צורך בראיות חזקות יותר מאשר דברי רכילות", כותב הרב שרלו. עם זאת חשוב לו גם לומר כי דבריו אינם מגננה כלפי מי שנתפס כמנהיג הימין וכי "לא זו בלבד שאיני רואה בבנימין נתניהו מנהיג ראוי למדינת ישראל...אלא שאפילו על יצחק רבין כתבתי שהיה טוב מאחרים בשל כך (בהנחה שהוא אכן היה כך, ולא זה המקום לדון בזה). לא התנערתי לכתוב בשל העובדה שפגעו במנהיג "ימין" (אני תמהה מאוד אם הוא ראוי לתואר זה)".

הרב שרלו אף שולח עקיצה רמוזה כלפי התקשורת וכותב כי הוא "מקווה שלא ליפול ברשת הצבועים היוצאים להגנת מי שהם תומכים בו ומתעטרים בעטרת המוסר שלא כראוי. ערוותם של אלה מתגלית כאשר אין הם נוקפים אצבע כשמדובר ב"אתרוג" אותו הם אוהדים".

המדרון החלקלק של השחיתות

לטענתו של הרב שרלו, בעיית השחיתות והפוליטיקה נוגעת יותר מאשר באדם בודד כזה או אחר וכי "לאחר שנסיר את העננה תתגלה לפנינו הבעיה החמורה באמת - כל המועמדים לראשות הממשלה נמצאים בעיצומו של המדרון החלקלק של השחיתות...כוח הוא דבר משחית, וכוח שלטוני על אחת כמה וכמה".

הרב שרלו מקשר את הדברים לדברי הפסוק "לא ירבה לו כסף וזהב", אך מסביר שבימינו "ריבוי כסף וזהב אינו נעצר בשאלת גודל חשבון הבנק: הוא ממשיך לקשרים החברתיים השונים ומחברים יחד הון ושלטון; הון ושלטון מתחברים יחד לעיתון; השילוש הלא קדוש הזה מביא לתוצאה הכרחית: "רום לבבו מאחיו" ".

לדברי הרב שרלו מאבק זה כנגד השחיתות, קודם למאבקים אחרים "מאבקנו על מדינה יהודית צריך להתחיל ברבדים הקודמים אפילו לחקיקה דתית - יושרה, מוסר, צדק ומשפט, ורגישות לעני ולאלמנה. זו צריכה להיות עמדתנו הדתית היסודית, ובשעה שיסוד המנהיגות אינו פועל כך לא נצליח לבנות את הקומות הגבוהות יותר של הזהות היהודית", ומדגיש לסיום כי מאבק זה צריך להיעשות בניתוק מעמדות מדיניות-פוליטיות מאחר ואת "כל זה ניתן לעשות בשעה שלא צובעים את המאבק בצבעים פוליטיים ומכוונים אותו רק אל מי שעמדותיו אינן מוצאות חן בעינינו, אלא הופכים לכלל יסודי ובסיסי - "לא ירבה"!".

אתר המאמר המלא ניתן למצוא באתר ישיבת פ"ת: www.ypt.co.il