כל דור ו"מרדכי היהודי" שלו, ומסתבר שגם למרדכי הזה יש צורך באחשתרנים שיצאו דחופים למדינת המלך אשר בהודו.

מרדכי זלר, בוגר ישיבת ההסדר בעתניאל, נמצא בימים אלו בטיול ברישיקש אשר על שפת נהר הגנגס בהודו הרחוקה. זלר שחיפש היכן ניתן לשמוע את קריאת המגילה, גילה לצערו כי בית חב"ד המקומי סגור עקב בעיות של חידוש הויזה לרב של רישיקש. מעבר לכך שלא ברור היכן תיערך הקריאה מאחר ובית החב"ד סגור, בעייתו המרכזית של זלר היא שאין במקום מגילה כשרה.

"המקום הומה ישראלים ועוד כמה ימים פורים אך אין כאן בנמצא מגילת קלף כשרה בכדי לקיים את מצוות החג", כותב זלר במייל אותו הוא מפיץ, "יכול להיות שמצאתי בארץ מישהו שיסכים לשלוח את המגילה שלו להודו, אבל עדיין אין לנו רעיונות איך להעביר אותה לכאן. אמנם לא באתי להודו לשחק בתפקיד הרב וגם עוד לא קראתי מגילה בחיי, אך מזה אינני מודאג - תמיד יש פעם ראשונה, ומי יודע אם לא לעת כזאת הגעתי למלכות...".

חיפושיו של זלר מתמקדים כרגע באיתור אדם המגיע לדלהי שבהודו בימים הקרובים, ויכול להביא איתו מגילה, או בחיפוש אחר מישהו שמכיר אדם שכזה. "אנחנו עדיין מחפשים מגילה כשרה מכיוון שעוד לא בטוח שמצאנו מגילה, והכי חשוב למצוא דרך להעביר אלי את המגילה", מבקש זלר. "כמו כן, נשמח גם לתרומות שיאפשרו לנו לשכור מקום בו נקרא את המגילה ונארגן סעודה לכל היהודים אשר ברישיקש.

המגילה נפתחת עם פסוק המתאר ממלכה המשתרעת מהודו ועד כוש. אנו זקוקים לעזרתכם בכדי לקיים את פורים לא רק בישראל אלא גם פה בהודו הרחוקה", מסיים זלר וחותם - "בברכת- לך כנוס את כל היהודים אשר ברישיקש הבירה מרדכי "היהודי" זלר".

המעוניינים לסייע יכולים לפנות במייל: mordechaizeller@gmail.com או בטלפון לטובה: 026277733.